نوشته شده توسط : آریا

  سلولیت فقط یک نوع نیست، بلکه 4 نوع است. سلولیت یک بیماری دژنراتیو است، به همین دلیل، متأسفانه فقط می تواند بدتر شود و اساساً به همین دلیل است که در 4 مرحله خود را نشان می دهد.

دانستن مرحله سلولیت بسیار مهم است، یک ارزیابی پزشکی متخصص به شما می‌گوید که چگونه می‌توانید به بهترین نحو در این مشکل مداخله کنید، بدون اینکه وضعیت را با انتخاب‌های فردی و تصادفی بدتر کنید.

سلولیت مربوط به التهاب بافت‌های زیر جلدی است، بنابراین مراحل تکاملی متفاوتی در رابطه با میزان التهاب وجود دارد.

 

سلولیت فشرده:

در خانم های تناسب اندام که ورزش می کنند نیز بروز می کند، به طور کلی سلولیت در این حالت فقط روی ران ها و باسن ایجاد می شود، از نوع فشرده است، به این دلیل که در پوست های فشرده ظاهر می شود.

علت اصلی ممکن است گردش خون ضعیف ناشی از کار بیش از حد وریدی و سیستم لنفاوی باشد.

این مرحله از سلولیت راحت ترین درمان است. نوشیدن مقدار زیادی آب، کاهش مصرف سموم با غذا، ادامه فعالیت بدنی و استفاده از روغن های ضروری ممکن است مفید باشد.

 

سلولیت ادماتوز:

سلولیت ادماتوز یکی از موارد کمتر عمیق است، اما می تواند دردناک نیز باشد. علت اصلی این نوع سلولیت با تشکیل رکود مایعات در فضاهای بین بافتی بین سلول ها است، به طور کلی ناشی از بدتر شدن گردش خون است. سلولیت ادماتوز پوست را کم رنگ تر و کشسان می کند، از نظر زیبایی ظاهری آن دیگر یکنواخت نیست، پوست پرتقال و با ادم گسترده به نظر می رسد. معمولا در باسن و ران ها بروز می کند.

 

سلولیت نرم یا شل

سلولیت نرم اغلب در افرادی که به طور مداوم کاهش وزن و افزایش وزن دارند و/یا در زنان یائسه رخ می دهد. مناطقی که در این مورد بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند، ران، باسن و بازوها هستند.

در این مرحله پوست ظاهر گره‌ای به خود گرفته است، بنابراین ندول‌هایی که در پانیکولوس چربی ایجاد شده‌اند با لمس قابل درک هستند. این گره ها اسکلروتیزه نیز نامیده می شوند، آنها از رشته های کلاژن سخت شده تشکیل شده اند.

 

سلولیت نرم:

 

در این مرحله بدتر شدن همه علائم قبلی نشان داده شده است. این نشانه واضحی است که سلول های درم دیگر قادر به اکسیژن رسانی به خود نیستند.

 

سلولیت فیبری

عمدتاً به دلیل رکود گسترده و عمیق مایعات ایجاد می شود. این مرحله حاد سلولیت است زیرا مسمومیت ناشی از آن هم سلول های درم و هم سلول های لایه عمیق پوست (هیپودرم) را تحت تأثیر قرار می دهد. این نام سلولیت فیبری را گرفته است زیرا در این مرحله کلاژن تمایل به تشکیل الیاف بلند و غیر الاستیک شبیه ریشه دارد.

 

روغن های ضروری چه زمانی مفید هستند؟

اسانس ها می توانند بسیار موثر باشند، اما باید در نظر داشت که برای به دست آوردن نتایج ثابت و مشهود در کاهش سلولیت، استفاده از آنها از همان مراحل اولیه سلولیت ضروری است

.

هنگامی که نقص بیشتر و جدی تر می شود، لازم است به درمان های خاص دیگری مانند سلفینا متوسل شوید.

 

کدام موثرترین هستند؟

روغن عرعر یک متحد واقعی در برابر احتباس آب است: خواص آن تخلیه کننده است و گردش خون صحیح را بهبود می بخشد. ایده آل برای استفاده برای ماساژ تخلیه.

اسانس گریپ فروت برای پوست نشان داده شده است: می تواند آن را سفت و تقویت کند، بنابراین به مبارزه با ظاهر پوست پوست پرتقال کمک می کند.

اسانس توس یک داروی واقعی در برابر احتباس مایعات و وجود رکود در سیستم لنفاوی است و عمدتاً برای ماساژهای موضعی روی پاها، باسن و تمام نواحی آسیب دیده استفاده می شود.

اسانس سرو عملکرد میکروسیرکولاسیون خون را تقویت می کند، همچنین در مورد مویرگ ها بسیار مفید است، این یک عنصر اساسی برای ایجاد یک ترکیب ضد سلولیت است که روزانه برای ماساژهای هدفمند استفاده می شود. به این ترتیب مستقیماً روی پوست پوست پرتقال تأثیر می گذارد و باعث بهبود لحن و گردش خون می شود.

اسانس پرتقال تلخ سرشار از مواد موثره است که متابولیسم چربی را تحریک می کند، برای مقابله با سلولیت و تورم مفید است. در این صورت توصیه می شود مخلوطی برای حمام تهیه کنید، با پرتقال تلخ می توانید از تمام خواص سم زدایی و تخلیه لنفاوی آن در طول یک حمام دلپذیر بهره مند شوید.

اسانس رزماری دارای مواد فعال عملکردی است که سیستم لنفاوی را بهبود می بخشد، تخلیه مایعات اضافی را افزایش می دهد، چربی را حل می کند و گردش خون را بهبود می بخشد.

جوهر لیمو خاصیت تقویت کننده پوست دارد، همچنین گردش خون و سیستم لنفاوی را تحریک می کند و در برابر سلولیت، سنگینی شریانی، ادم و شکنندگی مویرگ ها عمل می کند.

 

اسانس ها چگونه استفاده می شوند؟

به طور کلی از آنها به دو روش ساده استفاده می شود: حمام معطر یا ماساژ دادن آنها بر روی نواحی آسیب دیده از سلولیت.

حمام با اسانس های ضد سلولیت: برای یک حمام موثر ضد سلولیت باید حدود 8 قطره از اسانس یا ترکیب روغن های انتخابی را استفاده کنید، آن را در 1 یا 2 قاشق غذاخوری نمک یا بی کربنات بریزید و سپس مخلوط را در آب حل کنید. وان.

یک اسکراب قبلی بدن، قبل از غوطه وری در وان، می تواند به جذب مواد فعال کمک کند. به این ترتیب به لطف گرمای آب که منافذ پوست را باز می کند، اسانس ها بهتر به پوست نفوذ می کنند. حداقل 20 دقیقه استحمام لازم است، در این مدت می توان نواحی دارای سلولیت را ماساژ داد تا گردش خون صحیح تحریک شود و اگر خوب انجام شود ادرار آور نیز می شود.

 

خود ماساژ با اسانس های ضد سلولیت

در مورد ماساژ، همیشه باید با استفاده از یک روغن پایه مانند روغن بادام شیرین یا روغن زیتون انجام شود که در آن می توانید قطره های اسانس را رقیق کنید، با در نظر گرفتن اینکه برای 30 میلی لیتر روغن گیاهی به 15 قطره روغن ضروری نیاز دارید.

سپس ماساژ را ادامه دهید که باید حداقل 15-20 دقیقه در روز یا در هر صورت حداقل 3 بار در هفته انجام شود. حرکات باید دایره ای و آهسته، اما تعیین کننده باشند، باید جهت دقیقی را دنبال کنند، یعنی از پایین به بالا.

در دوران بارداری از روغن های ضروری استفاده نکنید.

 

پیری زودرس پوست، سن مهم نیست

14 فوریه 2019/ در اخبار / توسط ti2g76t1

 

 

سن بیولوژیکی ممکن است همیشه با آنچه که ما در آینه نگاه می کنیم منطبق نباشد.

 

در واقع، پیری پوست علاوه بر عوامل ذاتی DNA ما، توسط عوامل خارجی نیز قابل تعیین است. بنابراین پیری چیزی نیست جز تجلی مجموعه ای از عوامل تعیین کننده آن، عواملی که منشأ فیزیولوژیکی بدن ما دارند و عوامل خارجی بدن ما، مانند عوامل محیطی.

 

در مورد عوامل فردی مستعد پیری، یعنی ماهیتی فیزیولوژیکی و ذهنی، متأسفانه تنها با اصلاح لکه ها می توان اقدام کرد، اما آنچه امروز به آن خواهیم پرداخت، جنبه های مربوط به عوامل خارجی تعیین کننده پیری پوست است.

عوامل خارجی که می توانند پیری پوست را افزایش دهند عموماً با استرس محیطی مانند تابش خورشید، باد، سرما، مه دود نشان داده می شوند.

پیری نوری یکی از اصلی ترین عواملی است که به زوال سلولی پوست کمک می کند، عمدتاً در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شود و باعث شروع لک های مختلف می شود که دقیقاً از انحطاط سلول ها تجلی می یابد.

 

Photoaging چیست؟

پوست یک اندام واقعی است، اما عضوی که دائما در حال تغییر است.

هنگامی که ما جوان هستیم، بین سنتز کلاژن جدید توسط فیبروبلاست ها (سلول های درم) و تخریب کلاژن توسط برخی مولکول ها تعادل وجود دارد.

این مکانیسم زمانی تسریع می‌شود که تغییرات عمیقی در فیبروبلاست‌ها ایجاد شود که بازیابی کلاژن را تغییر می‌دهد و در نتیجه روند پیری پوست سریع می‌شود.

اشعه ماوراء بنفش منتقل شده توسط خورشید یکی از دلایل اصلی پیری زودرس پوست است، زیرا آسیب مزمن ناشی از اشعه ماوراء بنفش به فیبروپلاست ها منجر به تغییرات اولیه پوست می شود که به تغییرات فیزیولوژیکی اضافه می شود و باعث ایجاد چین و چروک و شیار می شود. ، کم آبی بدن، آتونی و در جدی ترین اشکال حتی سرطان.

خطر ابتلا به سرطان پوست با میزان پیری پوست متناسب است.

 

علل پیری نور چیست؟

بنابراین تابش خورشید باعث آسیب جدی به ساختارهای سلولی پوست (فیبروپلاست) می شود، قادر به افزایش فرآیندهای اکسیداتیو و بی ثباتی و همچنین افزایش خطر آسیب به DNA است. این تغییرات عمیق سلول‌های پوست و بی‌ثباتی آن‌ها در مکانیسم چرخش، منجر به عدم تعادل در تولید کلاژن و در بازسازی الیاف همبند آسیب‌دیده می‌شود.

استرس اکسیداتیو ناشی از آلودگی و دود، یکی دیگر از عوامل عدم تعادل در متابولیسم کلاژن است، همچنین در این صورت شاهد تسریع روند پیری پوست هستیم.

 

تظاهراتی که به ما هشدار می دهد که با پیری زودرس پوست مواجه هستیم عبارتند از:

 

از دست دادن استحکام پوست

نازک شدن درم

چین و چروک های گسترده تر و عمیق تر

پوست خشک

افلیدس

از دست دادن تن و خاصیت ارتجاعی

لکه های خورشیدی و/یا هایپرپیگمانتاسیون منتشر.

کراتوز اکتینیک

اتساع عروق خونی

سرطان های پوست

پیشگیری از پیری نوری:

 

به وضوح با محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور خورشید، پیشگیری از پیری نوری انجام می شود.

محافظت از خود با لوسیون های ضد آفتاب با طیف بالا در طول سال بسیار مهم است، به خصوص در قسمت هایی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند، مانند صورت و دست ها. علاوه بر این، از تخت های برنزه کننده و لامپ ها باید اجتناب شود. پیروی از یک سبک زندگی سالم می تواند تفاوت را ایجاد کند، یک رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات، نوشیدن آب فراوان و عدم استعمال دخانیات، هم پوست و هم سلامت بدن را به طور کلی بهبود می بخشد.

 

آیا من در معرض پیری زودرس پوست هستم؟

همانطور که دیدیم، آسیب ناشی از پیری نوری می‌تواند منجر به عواقب جدی‌تر زیبایی شناختی و سیستمیک شود. بنابراین، قبل از هر چیز، بسیار مهم است که با یک پزشک متخصص مشورت کنید، که معاینه کامل پوست و آسیب های قابل مشاهده را انجام می دهد، این امر همچنین امکان ایجاد مناسب ترین درمان را فراهم می کند.

 

درمان‌های ضد پیری:

هدف درمان پیری نوری، اول از همه، پس‌رفت فرآیندهای اکسیداتیو، حمایت از بازسازی سلولی و کلاژن جدید است.

هدف دیگر از بین بردن سلول های سرطانی بالقوه است.

 

این عمل را می توان با:

 

درمان فوتودینامیک (PDT)؛

لایه برداری

تحریک کلاژن با تکنیک نیدلینگ (درمارولر)

نماد لیزر درمانی

در اینجا نحوه از بین بردن مویرگ های روی صورت خود به سرعت توضیح داده شده است

 

 

اگر فقط زمانی که احساس خجالت یا خجالت می‌کنید سرخ نمی‌شوید، احتمالاً با یک مشکل پوستی حساس روبرو هستید. کوپروز یک لک بسیار شایع است، مویرگ ها، سیاهرگ های بسیار کوچک است که در نواحی خاصی از صورت ظاهر می شوند.

وقتی در آینه نگاه می‌کنید، متوجه لکه‌های قرمز و مویرگ‌ها، به‌ویژه روی گونه‌ها، پیشانی یا گردن و دکلته می‌شوید، علت آن می‌تواند کوپروز یا روزاسه باشد.

در این موارد می توان از مکمل ها و ضدآفتاب ها برای محدود کردن تشکیل آن و به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده کرد، اما برای رفع مشکل موجود کافی نیست.

 

پیشگیری:

همانطور که گفتیم، کوپروز یا روزاسه در مورد پوست‌های حساس رخ می‌دهد، این می‌تواند هم به دلیل استعداد ژنتیکی و هم به دلیل عوامل داخلی یا خارجی بدن ما ایجاد شود.

کوپروز اغلب گذرا است، این مربوط به مواردی است که در آن پوست در معرض استرس محیطی موقتی قرار می گیرد، به عنوان مثال در برف یا کنار دریا، زمانی که فرد به اندازه کافی از خود در برابر تشعشعات خورشیدی یا سرما محافظت نمی کند.

در موارد دیگر می‌تواند ادامه داشته باشد و می‌تواند نشانه‌ای از عدم تعادل هورمونی یا استعداد ژنتیکی باشد که همزمان با پیری پوست رخ می‌دهد.

یک راه عالی برای جلوگیری از این خطر یا اطمینان از عدم پیشرفت آن، استفاده از لوسیون ضد آفتاب با طیف محافظ بالا است، کاری که باید روزانه انجام شود.

بنابراین کرم ضد آفتاب می تواند مفید باشد، زیرا نور خورشید و همچنین سرما، دود و باد عوامل محیطی هستند که باعث قرمزی پوست می شوند.

تا آنجا که به جنبه هورمونی مربوط می شود، همیشه توصیه می شود برای تعیین منشاء این لک تحت معاینه تخصصی قرار بگیرید.

خوشبختانه امروزه می توان رشد روزاسه و کوپروز را تحت کنترل داشت و آنها را درمان کرد تا زمانی که لکه تقریباً به طور کامل از بین برود.

 

درمان و برداشتن مویرگ ها با روش لیزر آیکون:

آیکن لیزری نسل جدید است که از پرتو نور پرقدرت برای نفوذ به زیر سطح پوست استفاده می کند. این دستگاه قدرتمند دارای تاییدیه FDA و تاییدیه CE، عیوب مختلف از جمله لکه های خورشیدی در هر درجه، کوپروز و روزاسه را از بین می برد.

آیکون مجهز به هندپیس های خاصی است که بر اساس لکه ای که باید درمان شود، دقیقاً برای اطمینان از درمان خاص بسته به مشکل. روی هندپیس آیکون، فناوری خنک‌کننده سطحی نیز وجود دارد که دمای پوست را دائماً پایین‌تر نگه می‌دارد و راحتی بیشتر بیمار را در طول عمل تضمین می‌کند و خطر آسیب ناشی از درمان را به حداقل می‌رساند.

بنابراین آیکون وسیله ای ایمن است که برای ضربه زدن به نواحی پوستی که قرار است با دقت فوق العاده ای درمان شوند طراحی شده است.

لیزر اضافی به طور موثری تولید کلاژن را تحریک می کند، پوست را سفت می کند و آن را به وضوح صاف تر، روشن تر، جوان تر و در نهایت بدون مویرگ می کند. بنابراین می توانید

سود مضاعف را مشاهده کنید.

نشانه :

 

لکه های خورشیدی و دیسکرومی،

لکه های سنی،

روزاسه و مویرگ ها،

جوان سازی پوست.

درمان به طور کلی مدت زمان کوتاهی دارد، حدود 15 تا 30 دقیقه، تعداد جلسات می تواند متغیر باشد، بر اساس درجه لک قابل درمان، به طور کلی 1-3 جلسه برای مشاهده نتایج کافی است.

 

لیفتینگ نرم صورت در برابر افتادگی پوست صورت

 

 

با گذشت زمان حجم های صورت چه در سطح و چه در عمق تغییر می کند، پوست به تدریج خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، توده چربی حرکت می کند و حتی ماهیچه ها دیگر به اندازه کافی تقویت نمی شوند. هنگامی که بیضی صورت شروع به شل شدن می کند، به دلیل از بین رفتن رنگ پوست، ما در مورد یک فرآیند فیزیولوژیکی صحبت می کنیم.

 

دلایلی که با افزایش سن، حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد چیست؟

بنابراین روند پیری صورت نشان دهنده تغییر حجم بیضی است، به ویژه در ناحیه ای که از گوشه داخلی چشم تا وسط گونه می رود.

این ناحیه که به آن «دره اشک» نیز می‌گویند، با تغییر قاب صورت حرکت می‌کند و در نتیجه فرورفتگی‌ها و سایه‌ها را به وجود می‌آورد که اولین نشانه از شکست لحن است.

مشکل افتادگی پوست صورت می‌تواند زنان جوان را در سن 35 سالگی، به ویژه آنهایی که بین 20 تا 30 سالگی وزن قابل توجهی از بدن خود را از دست داده‌اند، درگیر کند.

در پوست بالغ، شل شدن پوست صورت به دلیل کندی فیزیولوژیکی متابولیسم سلولی، هم به دلیل زمان و هم به دلیل تغییرات هورمونی مربوطه اتفاق می‌افتد.

این روند پیری همچنین می تواند ناشی از یک سبک زندگی نادرست باشد یا بدتر شود: رژیم غذایی نامناسب، استفاده بیش از حد از الکل، سیگار کشیدن یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند منجر به آسیب به کلاژن و ساختار سلولی پوست شود.

 

آنچه در پوست اتفاق می افتد به این شرح است:

در اپیدرم:

پوست هیدراته خود را از دست می دهد و سنتز سرامیدها کاهش می یابد و همچنین سرعت تجدید سلول کاهش می یابد.

محل اتصال درمو-اپیدرمی صاف می شود و تبادلات بین دو بخش پوست را کاهش می دهد.

در درم:

سلول‌های پوست، فیبروبلاست‌ها، کارایی کمتری پیدا می‌کنند، از دست دادن کلاژن و الاستین افزایش می‌یابد و باعث از بین رفتن استحکام می‌شود. گلیکاسیون، یعنی سفت شدن فیبرهای کلاژن، چین و چروک و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست را نیز برجسته می کند. در نهایت، اسید هیالورونیک کاهش می‌یابد و کیفیت پایین‌تری پیدا می‌کند، که منجر به از دست دادن تراکم ماتریکس خارج سلولی می‌شود، بنابراین درم نازک می‌شود.

 

به این صورت است که روی صورت ظاهر می‌شود:

صورت‌های کشیده یا رژه‌دار تمایل به فرورفتن خود دارند، در حالی که صورت‌های گرد آویزان می‌شوند، با ظاهر افتادگی گونه‌ها یا چانه دوتایی.

چین و چروک بین ابروها و چین نازولبیال برجسته شده و چین "تلخ" لب نیز ظاهر می شود.

همه زنان در افتادگی پوست صورت رفتار یکسانی از خود نشان نمی‌دهند: صورتی با گونه‌های برجسته و چانه‌ای آشکار بهتر از

چهره‌ای با ساختار کمتر پیر می‌شود.

در صورت جوان، بیضی صورت دارای یک شکل "V" است که راس آن چانه و گوشه های آن استخوان گونه یا ابرو است. با افزایش سن، این V معکوس می شود و راس V به پیشانی و پایه به سمت گونه هایی که اکنون افتاده اند حرکت می کند. چهره حالتی خسته و خسته به خود می گیرد.

 

لیفتینگ نرم چیست و چگونه در برابر افتادگی پوست صورت عمل می کند:

 

لیفتینگ با نخ های بیورویتالیزه و کششی درمانی است که شامل استفاده از نخ های کششی است که در موقعیت های استراتژیک قرار می گیرند و در بردارهایی که تون وجود ندارد اثر کششی ایجاد می کنند. این روش را می توان بر روی گردن، پیشانی و یک سوم میانی تحتانی صورت انجام داد.

اولین نتایج چه زمانی قابل مشاهده خواهند بود و چه مدت ماندگاری دارند؟

این به طور خاص به درجه پیری سلولی بیمار بستگی دارد، اما به طور کلی نتایج از چند ساعت پس از درمان تا 3-4 هفته بعد قابل مشاهده است، یعنی زمانی که بافت شروع به تولید کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک جدید می کند. . نتایج بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده است بنابراین در طی چند هفته افزایش می یابد و بله

آنها برای حدود 12-18 ماه یا حتی بیشتر تثبیت خواهند شد.

زمان بهبودی پس از درمان و عوارض جانبی: به طور کلی، نتایج پس از درمان اغلب گذرا هستند و می‌توانند حداکثر چند روز طول بکشند، تنها در پیچیده‌ترین روش‌ها رخ می‌دهند و شامل حداقل تورم همراه با کبودی خفیف در نقاط استفاده می‌شوند. از سیم ها

 

اقدامات احتیاطی قبل و بعد از درمان چیست؟ قبل از

: توصیه می شود از مصرف داروهای ضد التهابی و الکل در 24 ساعت قبل از درمان خودداری کنید . 

 

شاید علاقمند باشید:

 

نحوه و زمان استفاده از ماسک چشم



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آریا

  حتی اگر زمان تغییر کرده باشد و به لطف توجه بیشتر به جنبه زیبایی شناختی، می توان گفت که فصل زیبایی کامل پس از چهل سالگی رخ می دهد، زیست شناسی همیشه با مدرنیته همراه نیست.

مطمئناً سبک زندگی آگاهانه تر، که شامل تغذیه بهتر و توجه بیشتر به حرکت است، ما را نه تنها جوان تر و سالم تر، بلکه زیباتر می کند.

اما ساعت بیولوژیکی همیشه با نیات ما دست به دست نمی شود، بنابراین اولین نشانه های تاثیرات یائسگی را بر روی پوست خواهیم دید.

 

اولین علائم یائسگی بر روی پوست چیست؟

یائسگی دوره ای از تغییرات بزرگ برای زنان است، به ویژه تغییرات بیولوژیکی، آنها عمدتا توسط تغییرات هورمونی که در بدن رخ می دهد هدایت می شود. در واقع، هنگام نزدیک شدن به یائسگی، یکی از اولین نشانه ها کاهش تولید استروژن است.

کاهش شدید استروژن، همراه با اثرات فیزیولوژیکی پیری و پیری نوری، می تواند عواقبی را بر ظاهر و سلامت پوست، حتی از اهمیت قابل توجهی، ایجاد کند.

با یائسگی، استحکام و تراکم درم، عمیق ترین لایه پوست، به طور طبیعی کاهش می یابد. افزایش خشکی پوست وجود دارد. اپیدرم نازک تر می شود، دیگر قادر به حفظ آب نیست و تولید سبوم به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

پیامد زیبایی شناختی پوست کم آب، زبرتر و با ظرفیت دفاعی کمتر در برابر عوامل خارجی است.

در واقع، پوست در حال حاضر آسیب پذیرتر است و در برابر تهاجمات خارجی مانند آفتاب، باد، سرما و دود حساس می شود. اگر پوست در حال حاضر مستعد حساسیت بیش از حد باشد، ممکن است وضعیت آن بدتر شود و ممکن است کوپروز یا روزاسه دیررس ایجاد شود. دوباره به دلیل آسیب نور خورشید، کراتوزها با طبیعت و اندازه های مختلف ممکن است ظاهر شوند، آنها شبیه به آن هستند

در تاریکی و توصیه می شود آنها را تحت کنترل نگه دارید.

در غیاب این سیستم دفاعی و هیدراتاسیون اولیه، پیری سلولی نیز به از بین رفتن رنگ عمومی پوست کمک می‌کند، بنابراین پوست کمتر، خشک‌تر و اولین چین و چروک‌ها ظاهر می‌شود.

بنابراین، پوست تمایل به پوسته پوسته شدن دارد، روشنایی خود را از دست می دهد و لکه های تیره وحشتناکی به خصوص در صورت و پشت دست ها ظاهر می شود.

 

لکه های تیره روی پوست چیست؟

از نظر فنی، لکه‌های تیره روی پوست صورت تجمع ملانین است، این لکه‌های تیره روی پوست صورت تجمع ملانین است، این لکه‌ها در خانم‌هایی که رنگ پوست تیره دارند یا در افرادی که زیاد آفتاب گرفته‌اند، بیشتر دیده می‌شود. اگر نادیده گرفته شود، لکه ها می توانند تشدید شوند و بنابراین آشکارتر و گسترده تر می شوند.

خوشبختانه امروزه به لطف آخرین نسل از فناوری ها، می توان از بسیاری از عیوب مانند لکه ها پیشگیری و درمان کرد.

طبیعتاً توصیه می شود قبل از هر چیز، ویزیت های تخصصی مناسب انجام شود تا هم درمان هورمونی احتمالی بر اساس نظر پزشک متخصص زنان در نظر گرفته شود و هم مناسب ترین درمان با توجه به نوع و درجه نقص تشخیص داده شود.

 

راه های درمان لکه های پوستی چیست؟

فرآیندهای پیری پوست را می توان به لطف یک برنامه جوانسازی فردی خاص که بسته به مورد می تواند شامل استفاده از تکنیک های ترکیبی مانند لیزر، مزوتراپی، لایه برداری، تحریک زیستی، لیپوفیلینگ و غیره باشد، پیشگیری و به تاخیر انداخت.

هنگامی که پیری پوست صورت با لکه‌ها، چین و چروک‌ها و از دست دادن خاصیت ارتجاعی همراه است، می‌توان نتایج استثنایی را با آخرین نسل لیزر آیکون پالومار به دست آورد که شامل استفاده از انرژی است که با قدرت بسیار بالا بیان می‌شود و نتیجه بهتر و سریع‌تری را ممکن می‌سازد. نسبت به سایر فناوری ها

لیزر آیکون تولید کلاژن را تحریک می کند، به طور موثر پوست را سفت می کند و آن را به وضوح صاف تر، روشن تر و جوان تر می کند.

 

 

با رژیم ضد پیری زمان را متوقف کنید و وزن کم کنید

 

 

همه ما آرزو می کنیم که یک ماشین زمان برای بازگشت به چند سال پیش داشته باشیم، شاید زمانی که آن خط کوچک روی پیشانی هنوز آنجا نبود. با گذشت زمان، مطالعات علمی در مورد چگونگی توقف این روند آهسته اما اجتناب ناپذیر به طور خستگی ناپذیر یکی دیگر را دنبال کردند.

با این حال، دیده شده است که چگونه حفظ یک ارگانیسم سالم و متناسب از طریق رژیم غذایی و ورزش به بهبود فرآیندهای اکسیداتیو که مسئول پیری پوست هستند کمک می کند. بنابراین تلاشی برای بررسی رابطه بین پیری پوست و کاهش وزن ناشی از محدودیت کالری انجام شد.

 

رژیم غذایی، کنترل انسولین و استرس اکسیداتیو.

مزایای اصلی یک رژیم غذایی کم قند از کنترل انسولین ناشی می شود، یعنی هورمونی که مسئول تولید چربی است.

یک رژیم غذایی کم کالری می تواند بر هیپرگلیسمی و در نتیجه تولید بیش از حد انسولین تأثیر بگذارد، که اغلب معمولی رژیم های غربی است که به ویژه غنی از کربوهیدرات های تصفیه شده است. به این ترتیب می توان از تمام اثرات مضر ناشی از هیپرگلیسمی بر روی رگ های خونی، سیستم عصبی و کنترل گردش سلولی جلوگیری کرد یا به تاخیر انداخت.

چندین مطالعه در واقع نشان داده اند که چگونه یک رژیم غذایی کم کالری می تواند سلول را در حالت فعال سازی نسبی نگه دارد، که به استفاده بهتر از اکسیژن توسط سلول ها و کاهش تولید درون زا رادیکال های آزاد تبدیل می شود. به این مقدار رادیکال‌های آزاد کمتری که از غذا به دست می‌آیند نیز اضافه می‌شود که تعادل بین رادیکال‌های آزاد و سیستم دفاعی سلولی ما را بهبود می‌بخشد و خطر پیری را کاهش می‌دهد.

 

رژیم غذایی و التهاب سلولی:

همانطور که همه می دانیم، یکی از اهداف رژیم کم کالری کاهش بافت چربی است. اگر در بیشتر موارد این هدف با مزایای زیبایی شناختی ساده نشان داده می شود، در زمینه پزشکی لاغری یک کلید مهم برای طول عمر است.

مطالعات اخیر ارتباط نزدیک بین بافت چربی احشایی و التهاب را تایید می کند.

کاهش مقدار چربی با کنترل بهتر وضعیت التهابی بدن، کاهش خطر کمبودهای ایمنی و سیستمیک، که عموماً در فرآیندهای پیری دخیل هستند، مرتبط است.

 

رژیم ضد پیری شامل چه چیزهایی است

برخی از غذاها سرشار از مواد مغذی فوق العاده هستند که می توانند به بازگرداندن تعادل در بدن و ساعت بیولوژیکی ما کمک کنند. به طور خلاصه، این غذاها به ما کمک می کنند تا جوان بمانیم و در عین حال بدن خود را تقویت کنیم که همچنین قوی تر و سالم تر خواهد بود.

وارد کردن این غذاها به یک رژیم غذایی کم کالری نیز قدرت لازم برای حفظ آن را تضمین می کند. احساس بهتری خواهیم داشت و همچنین بازیابی کیلوگرم های از دست رفته دشوارتر خواهد بود.

 

غذاهای ضد پیری چیست:

 

 

غذاهای ضد پیری، چه بخوریم تا پیری را کاهش دهیم

برای حفظ ظاهری جوان و به تعویق انداختن بروز علائم پیری، باید به آنچه می خوریم توجه کنیم.

 

 

داشتن ظاهری آراسته که علائم پیری را در خود نشان نمی دهد آرزوی هر یک از ماست. برای تلاش برای کاهش عواقب پیری به حداقل ، باید مراقب رژیم غذایی خود باشید و مراقب باشید که بدن با برخی از مواد مغذی و کمبود برخی از مواد مغذی اضافی مواجه نشود.

 

با تغذیه پیری را کاهش دهید

مارکو پستیلیونه ، موسس Marco Post - The Italian Beauty SPA، شبکه ای از مراکز زیبایی  ضد پیری  بدون نیاز به مواد مغذی در رژیم غذایی ما توضیح می دهد: "درخشش و خاصیت ارتجاعی پوست ما، تجمع مایعات و به طور کلی طول عمر، به مواد مغذی موجود در رژیم غذایی ما بستگی دارد. اسکالپل - یک سفر غذایی متنوع و کامل بدون کمبود یا زیاده روی، با هدف افزایش نتایج زیبایی و کاهش سرعت پیری است.

 

در واقع، کل جامعه علمی با حفظ این نکته موافق هستند که همه مواد مغذی برای عملکرد صحیح بدن ما ضروری هستند و همچنین رژیم های غذایی "هفت کیلو در هفت روز" را محکوم می کنند چرا که سلامت ما را به صورت جدی به خطر میندازد. از دید، باعث خالی شدن ماهیچه ها، ظاهر شدن علائم کشش و از دست دادن قابلیت ارتجاعی بافت می شود.

 

غذاهای ضد پیری چیست؟

Postiglione توضیح می دهد : "یکی از  موثرترین مواد ضد پیری برای کشف مجدد پوستی با رنگ تر و ظاهری جوان تر، کلاژن است که به عنوان "آجر" که از پوست ما و فشردگی آن حمایت می کند نیز تعریف می شود. متأسفانه پس از 25 سالگی، تولید کلاژن شروع به کاهش می کند، تا حدود 50 سالگی با تولید بسیار آهسته، گاهی اوقات تا 50- درصد. و نشانه های این کاهش ظاهر  چین و چروک  را مشخص می کند.و علائم عمیق روی صورت، افتادگی بافت ها، پوست نازک تر، دایره های تیره. ماهی های روغنی مانند سالمون و تخم مرغ غذاهای عالی برای تکمیل اسیدهای آمینه متعدد هستند که برای تولید کلاژن ضروری هستند. تخم مرغ همچنین سرشار از ویتامین های A، C، E و بتاکاروتن است و همچنین دارای مواد معدنی و عناصر کمیاب است. گوشت گاو بدون چربی نیز منبع خوبی از کلاژن است."

 

به همین دلیل باید تولید آن را افزایش دهیم. به عنوان مثال، روی با ترویج تغذیه بهتر و تشکیل کلاژن به ترمیم و رشد سلولی کمک می کند. بدون دخالت آن، آنزیم هایی که کلاژن جدید را بازسازی می کنند به درستی عمل نمی کنند. و این همه ماجرا نیست: روی در ترمیم علائم کشش نیز مهم است، با تشکیل چین و چروک مبارزه می کند و با سلولیت مبارزه می کند. این ماده را در غذاهایی مانند تخمه کدو و آفتابگردان، دانه کاج، بادام هندی و کنجد پیدا می کنیم.

 

همیشه غنی از غذاها و موادی است که فرآیند طبیعی تشکیل کلاژن را پشتیبانی و تحریک می کند و شامل دستور العمل های بسیار متنوعی است که تامین مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها را تضمین می کند . ، چربی ها و پروتئین ها. برای مثال برای حفظ پوست جوان، الاستیک و سالم، نوشیدن روزانه 2 لیتر آب مهم است.و حداقل 2 میوه در روز بخورید. مصرف غذاهای چرب یا غذاهایی که روده ها را ملتهب می کنند نیز باید محدود شود. به عنوان مثال، پاپایا، توت ها و میوه های قرمز سرشار از لیکوپن هستند که نه تنها در تقویت دفاع آنتی اکسیدانی پوست بلکه در کنترل سنتز پروتئین ها در درم نیز موثر است. اما اگر تغذیه یکی از ارکان روش ضد پیری بدون اسکالپل ما باشد، مهم است که تاکید کنیم که هر درمان باید با دیگری هم افزایی داشته باشد.

 

اهمیت فعالیت بدنی

باعث می شود بافت های عضلانی ما جوان و شاداب بمانند، پوست درخشان، تمیز و اکسیژن دار بماند و به طور فزاینده ای علائم پیری را کاهش دهد. به این ترتیب همه اینها عملکردهای بیولوژیکی اساسی دوباره فعال می شوند که به شما امکان می دهد بدن سالمی داشته باشید که با این حال، به دلیل سبک  زندگی کم تحرک ، کند می شود و باعث پیدایش لکه ها و پیری زودرس می شود. تغذیه مناسب - او نتیجه می گیرد - سلامت عمومی ما را بهبود می بخشد روی متابولیسم، رنگ پوست را بهبود می بخشد و بافت را ترمیم می کند. به طور خلاصه، یک رژیم غذایی صحیح مانند لیفت صورت، زمان را متوقف می کند.

دانه چیا : بسیار غنی از امگا 3، متحدان چربی برای سلامت قلب و مغز است. دانه چیا همچنین منبع مهمی از فیبر است که می تواند جذب قندها را کند کرده و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

انار : سلول ها را سالم نگه می دارد و به ویژه با پیشرفت سرطان مقابله می کند. در واقع، حاوی "Ellagitannini" است، یعنی مواد فعالی که از تشکیل رگ های خونی جدید که مسئول تغذیه توده تومور هستند جلوگیری می کند.

کدو تنبل : تامین بهینه ویتامین "A" را تضمین می کند که برای داشتن پوستی شاداب و سیستم ایمنی کارآمد مفید است. کدو تنبل غذایی است که می تواند ما را از سرطان لوزالمعده نیز محافظت کند، در واقع غنی از ماده ای به نام کوکورموزین است.

 

شکلات تلخ : ناگفته نماند که منبعی دلپذیر و عالی از فلاونوئیدها، مواد آنتی اکسیدانی است که از سلول های پوست در برابر تأثیر اشعه خورشید محافظت می کند و مسئول تولید رادیکال های آزاد و در نتیجه ایجاد چین و چروک است. مصرف آن در صبح یا قبل از جلسه تمرینی همیشه در حد اعتدال توصیه می شود.

 

بوک چوی : یک وعده از این سبزی عجیب و غریب به اندازه نصف لیوان شیر کلسیم را برای شما فراهم می کند. کلم همچنین منبع ویتامین K است، ماده ای ضروری برای سلامت استخوان ها و غضروف ها.

پرتقال : علاوه بر داشتن ویتامین C، برای دفاع از رگ‌های خونی، منبع عالی هسپریدین، فلاونوئیدی است که همراه با پتاسیم، فشار خون را کاهش داده و سلامت قلب و عروق را حفظ می‌کند.

آجیل: همانطور که به طور کلی تمام میوه های خشک، چربی های با کیفیتی مانند امگا 3 را فراهم می کنند که غشای نورون ها را انعطاف پذیر نگه می دارد. آنها همچنین حاوی ویتامین E هستند که قادر به مقابله با عملکرد اکسیداتیو رادیکال های آزاد هستند و منبع ملاتونین هستند، هورمونی که ساعت بیولوژیکی را تنظیم می کند و به شما کمک می کند بهتر بخوابید.

ماهی قزل آلا : غذایی سرشار از امگا 3 نیز هست. منبع کمیاب اما طبیعی ویتامین D است، در واقع یک وعده ماهی سالمون در روز برای تامین نیاز روزانه به این ماده کافی است که برای حفظ سلامت استخوان ها مفید است. و نه تنها

 

کیوی : حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، بنابراین با تحریک تولید کلاژن و جلوگیری از رسوب چربی در دیواره رگ‌های خونی از پیری محافظت می‌کند.

 

اسفناج : منبع بتاکاروتن و ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی مفید است.

آنها حاوی اسید فولیک هستند که به عملکرد صحیح سیستم عصبی کمک می کند و مانع از تجمع هموسیستئین در خون می شود، اسید آمینه ای که اغلب در ایجاد مشکلات قلبی نقش دارد.

 

شاید برای شما جال باشد:

ماسک چشم

 

ماسک آرامش بخش دور چشم و ترمیم کننده پوست



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آریا

ارزش دارو و جراحی زیبایی برای همه یکسان نیست

 

 

مراقبت از ظاهر بیرونی همیشه برای جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است، به ویژه امروزه که با بمباران رسانه ای شبکه های اجتماعی، جستجوی کمال مدام در حال رشد است.

باشگاه‌های ورزشی، داروخانه‌ها، مطب‌های پزشکی و سالن‌های زیبایی هر ساله رشد فزاینده‌ای را در درخواست‌ها ثبت می‌کنند. این تمایل برای همیشه جوان و متناسب به نظر رسیدن منجر به پیشرفت چشمگیر پزشکی و جراحی زیبایی در ایتالیا نیز شده است.

اما از جراح زیبایی چه انتظاری می رود؟

چشم انداز واقع بینانه از نتایج و آنچه می توان از یک درمان انتظار داشت، عنصر کلیدی برای برخورد صحیح با این نوع دارو است که اگر به روش صحیح مورد توجه قرار گیرد، واقعاً می تواند تفاوت ایجاد کند.

دلیل اصلی مراجعه مردم به پزشک زیبایی امروزه نیاز به احساس خوب نسبت به خود است، تقریباً از هر 10 بیمار 9 نفر این موضوع را اعلام می کنند و این امر باعث می شود تا تغییرات جامعه در سال های اخیر به ویژه در مورد تصویر اجتماعی را تامل کنیم. بسیاری می گویند از جمله دلایلی که آنها را به سمت پزشکی زیبایی سوق می دهد، نیاز به ظاهر زیباتر در شبکه های اجتماعی نیز هست.

امروز حتی قبل از 50 سالگی شروع به بهبود می کنیم.

به طور دقیق:

- 36.5 درصد از افرادی که به این درمان ها روی می آورند بین 45 تا 49 سال، 35.2 درصد بین 40 تا 45 سال سن دارند.

 

درصد کاهش قابل توجهی دارد، 8.8 درصد بین 50 تا 54 سال و 2.9 درصد در میان افراد بالای 55 سال.

در میان جوان ترین، 12.1 درصد بین 35 تا 39 سال، 3.6 درصد بین 25 تا 34 سال هستند. اما 1 درصد نیز وجود دارد. افراد بسیار جوان: 25 سال یا کمتر.

فرهنگ زیبایی شناسی از سال 2000 تا امروز چگونه تغییر کرده است:

بریجیت جونز، نماد دختران اوایل دهه 2000، در برابر کمال به ما می گوید:

در فیلم محبوب، بریجت یک دختر 32 ساله است، اصلاً کامل نیست، در واقع کمی اضافه وزن دارد. با این حال، مستقل و مستقل است. وقتی مردی که عاشقش است او را به خاطر دختری زیباتر ترک می‌کند، تصمیم نمی‌گیرد به جراح زیبایی برود، همانطور که امروز تصور می‌شود، بلکه در عوض با اثبات ضخامت خود و تغییر اساسی زندگی‌اش برای بهتر شدن واکنش نشان می‌دهد. .

بریجت انعطاف خاصی را به کار می گیرد، خود کنایه ای در مورد خودش، بدون اینکه لزوماً بخواهد و لزوماً مجبور باشد او را دوست داشته باشد. او شجاعانه خود را دقیقاً همان چیزی که هست به مردی که دوست دارد نشان می دهد، جمله معروفی از فیلم:

"در واقع، احتمالاً، با وجود ظاهر، من تو را دوست دارم... دقیقاً همانطور که هستی"

او به ما یادآوری می کند که امروز احتمالاً ممکن است هرگز دوباره تکرار نشود

دختران سال 2000 به لطف تهاجم کمتر رسانه ای می دانستند سبک دلی چیست.

آرایش مهم بود، بله، اما همچنان جذابیت طبیعی داشت که به سادگی با تجربه خودآموزی قابل دسترسی بود. اگر نمی دانستید چگونه 3 نوع خط چشم بزنید و هیچ کس انتظار نداشت که صبح با ابروهایی کاملا کشیده از یک خالکوبی دائمی بیدار شوید، هیچ کس شما را قضاوت نکرد.

در زمستان، آنها می توانستند آزادانه یک سایز به دست آورند و تصمیم بگیرند که در درجه اول با رژیم غذایی و فعالیت بدنی به اندام برسند

، تنها پس از آن به جراحی فکر کردند. زنان این دوره همچنین می توانند در صورت گرفتن عکس، بدون خطر از دست دادن 100 فالوور در یک آبشار، کمی زشت به نظر برسند.

آنها لازم نبود جالب باشند، آنها فقط می توانستند داستان خود را برای هر کسی که می خواستند تعریف کنند، بدون اینکه مجبور باشند آن را با 1/4 جمعیت جهان به اشتراک بگذارند. به طور خلاصه، زنان در سال 2000 کاملاً کمتر استرس داشتند.

بنابراین ممکن است تعجب کنیم که پس از پایان این انقلاب زیبایی‌شناختی چه اتفاقی افتاد و زنان واقعاً چه به دست آوردند.

 

آینه جامعه ای معطوف به توهم.

انقلاب رسانه های اجتماعی، اگر بتوانیم آن را اینگونه تعریف کنیم، برای همیشه و به طور اساسی عادات ما و تصوری که دیگران از ما دارند تغییر داده است.

اگر به روز معمولی خود فکر کنیم، می توانیم آن را درک کنیم، صبح اولین یا حداقل دومین اقدام این است که ببینیم "چه اتفاقی افتاده" در اینستاگرام یا فیس بوک.

نکته مهم این است که یک تابلوی اعلانات خوب داشته باشید، هرگز زشت به نظر نرسید، بلکه فقط جالب است، لازم و ضروری است که دوز خوبی از تاییدات دیگران را دریافت کنید که به لایک و فالوور ترجمه شوند.

توجه به ما اکنون از طریق این ابزارها صورت می گیرد و واقعاً به نظر می رسد که هیچ راهی برای تغییر وضعیت وجود ندارد. اما مراقب باشید که توجه دیگران را با عزت نفس اشتباه نگیرید.

 

جایی برای عیب نیست، هر که توقف کند گم شده است.

در سال 2019 شما موفق هستید زیرا محبوب هستید، برعکس آن تقریبا غیرممکن است، بنابراین موفقیت با آنچه به دست آمده است تعیین نمی شود، بلکه با محبوبیت در رسانه های اجتماعی تعیین می شود.

از منظری که محبوبیت شما نظر دیگران را نیز تعیین می کند، در اینجا رقابت برای دنبال کنندگان است.

H24 در شبکه اجتماعی برای اینکه حتی یک نظر را از دست ندهید، آخرین برنامه را روی گوشی خود دانلود کنید که می تواند یک عکس را به صورت فلش ویرایش کند، حتی بدون اینکه بدانید چگونه رایانه شخصی خود را روشن کنید.

اگر به سفر برویم، احتمالاً منظره را از یک صفحه نمایش 9:16 می بینیم، اندازه مناسب برای اشتراک گذاری داستان ها و پوشش زنده از آنچه می بینیم. اما آیا مطمئن هستیم که اندازه آن برای واقعیت مناسب است؟ آیا رنگ های آن صفحه واقعاً واقعی هستند؟ یا آن ظرایف از دست رفته اند، آن عیب های زیبایی که فقط طبیعت می تواند ایجاد کند؟

 

رویکرد صحیح برای پزشکی و جراحی زیبایی چگونه باید باشد:

درمان ها، جراحی ها، حتی با حداقل تهاجم، از جمله استفاده از ماشین آلات روی بدن، برای ارائه بهترین نتایج وجود دارد.

 

اما همیشه به شرطی که این پزشک متخصص است که استفاده از آن را نشان می دهد.

درمان موفق قبل از هر چیز باید در اجرای خود توجیهی پیدا کند، هیچ درمان معتبری برای همه وجود ندارد، باید نشانه صحیحی از پزشک وجود داشته باشد.

درمان‌های امروزی اصلاح شده‌اند، کمتر تهاجمی هستند، می‌توانید بدون انجام کارهای سخت‌تر، مثلاً در مورد کاهش چربی، آنها را انجام دهید.

در عین حال میانگین سنی بیمارانی که تصمیم به مراجعه به پزشکی و جراحی زیبایی دارند نیز کاهش یافته است.

یک رویکرد خوب به این نوع دارو، برای یک نتیجه اخلاقی و بهینه، مبتنی بر مفهوم اصلاح عیوب فردی است که باید متناسب با فرد باشد و بر اساس آنچه که مثلاً در اینستاگرام می بینیم انتخاب نشود.

امروزه ما با هر دو روش جراحی و غیرجراحی همکاری می کنیم تا بهترین نتیجه ممکن را تضمین کنیم، اما برای اینکه انتظارات کاذب در بیمار ایجاد نشود، نظر پزشک یا جراح زیبایی همیشه اساسی است.

در اساس هر مداخله یا درمان زیبایی، باید این آگاهی وجود داشته باشد که آنچه را که ما بهبود می‌دهیم نقص بدن است، پزشکی و جراحی زیبایی نباید یک دگرگونی، بلکه اصلاح باشد.

تنها از این طریق است که جراحی زیبایی یا درمان های کم تهاجمی می تواند موفقیت آمیز باشد.

 

لیفت صورت بدون چاقوی جراحی و بدون درد به لطف ULTHERA

 

 

اولتراپی بهترین درمان برای همه کسانی است که برای درمان‌های تهاجمی‌تر با هدف جوان‌سازی مناسب نیستند یا احساس آمادگی نمی‌کنند، مانند لیفت صورت یا تمام گزینه‌های جراحی مانند لیپوفیلینگ.

این نوع درمان همچنین می‌تواند گزینه‌ای عالی برای بهبود نتایج جراحی قبلی یا عمل هم افزایی با سایر درمان‌ها مانند پرکننده‌ها، سم بوتولینوم، لایه‌برداری و غیره باشد.

پروتکل اولتراپی را می‌توان در تمام طول سال و بر روی هر فتوتایپی انجام داد، زیرا سونوگرافی‌ها فقط در جاهایی که نیاز است، یعنی منحصراً در نقاط انتخاب‌شده و در عمق می‌رسند، بدون اینکه روی سطح پوست تأثیر بگذارند.

هنگامی که درمان با اولترا اندیکاسیون دارد:

در طول فرآیند پیری صورت، زمانی که با کاهش چربی و حجم مواجه هستیم، به آن ضعف بافت‌های نرم سطحی‌تر اضافه می‌شود که به دلیل گرانش طبیعی تمایل به پایین آمدن دارند. برای بلند کردن بافت ها نه تنها باید در لایه های سطحی پوست عمل کرد، بلکه باید عمیق عمل کرد. اولتراپی تنها درمان غیر تهاجمی است که قادر است در اعماق مختلف عمل کند، با Ulthera می توانید لایه عضلانی سطحی را نیز درمان کنید که قبلا فقط با لیفت صورت قابل درمان بود. در واقع، این تکنیک از گرمای ناشی از امواج فراصوت بر روی پوست، بافت زیر جلدی و ماهیچه‌ها برای تحریک رشته‌های کلاژن، یعنی پروتئین‌هایی که از بافت‌ها حمایت می‌کنند و ساختار پوست را تشکیل می‌دهند، استفاده می‌کند.

Ulthera چیست و چگونه کار می کند:

این یک دستگاه پزشکی مورد تایید FDA و دارای گواهینامه CE است که پزشک با آن درمان را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده انجام می دهد.

پزشک از طریق یک هندپیسی که اولتراسوند منتشر می‌کند، ماهیچه‌ها و فیبرهای صورت را مستقیماً از داخل تحریک می‌کند و با هم‌افزایی با اولتراسوند حرکت می‌کند، می‌تواند تعیین کند که کدام بخش‌های صورت در آن‌ها درمان ضروری است.

 

اولتراپی پروتکلی است که از اولتراسوند میکروفوکوس شده برای تحریک تولید طبیعی فیبرهای کلاژن، پروتئین های ساختاری پوست که آن را جوان و شاداب می کند، استفاده می کند.

سونوگرافی‌ها نواحی خاصی از صورت را هدف قرار می‌دهند تا باعث تولید فیبرهای کلاژن جدید شوند که قادر به سفت کردن و تقویت پوست هستند.

این مزیت انقلابی سیستم لیفتینگ غیرتهاجمی جدید Ulthera است، در واقع از همان جلسه اول که حدود یک ساعت طول می کشد، فرآیندهای جوانسازی طبیعی پوست ما به لطف افزایش تولید کلاژن آغاز می شود.

 

وقتی تحت درمان قرار می‌گیرم چه اتفاقی برای صورت من می‌افتد:

گرم شدن نقاط باعث انقباض کلاژن موجود می‌شود، این به یک بازسازی واقعی منطقه تبدیل می‌شود. لیفت و سفت شدن بافت ها با نتایج طولانی مدت حتی تا یک سال. اولتراپی فراتر از سطح پوست می رود تا انرژی مناسب را تنها در جایی که نیاز است به عمق پوست ارسال کند. به لطف اولتراسوند، تنها بافت پوستی که باید از بین برود، عمل می‌کند و به پزشک اجازه می‌دهد لایه‌های پوستی را برای درمان انتخاب کند.

نتیجه معمولا بعد از حدود 2-3 ماه قابل مشاهده است.

بعد از جلسه، ممکن است برای چند ساعت قرمزی خفیفی ایجاد شود. در موارد نادر، کبودی یا تورم کوچک ممکن است در افراد حساس ایجاد شود.

به لطف Ulthera بر روی چاقوی جراحی یا سوزن استفاده می شود و هیچ زمان بهبودی وجود ندارد، پس از این درمان مهیب، می توان بلافاصله فعالیت های عادی روزانه را از سر گرفت.

 

فلبوتراپی، یک کمک معتبر در برابر پیری.

 

 

پیری یک پدیده بیولوژیکی پیچیده است.

همانطور که مشخص است، امید به زندگی در اوایل دهه 1900 47 سال بود، در حالی که در دهه 1990 به 75 سال رسید و به تدریج و در طول زمان بیشتر و بیشتر شد.

این امر را باید با کاهش علل مرگ و میر ناشی از اثر آنتی بیوتیک‌ها و همچنین بهبود سبک زندگی مرتبط دانست، دومی در رابطه با تغذیه بهتر و شرایط زندگی بهداشتی‌تر.

مزیت بیشتر در حال حاضر با بهبود کیفیت زندگی در دوران پیری همراه است، مداخله در سبک زندگی صحیح و نظارت بر سلامت ما واقعاً می تواند تفاوت ایجاد کند.

به لطف توسعه داروهای ضد پیری، روند پیری را می توان نه تنها از بیرون، بلکه از داخل نیز کند کرد.

 

رادیکال های آزاد چیست؟

رادیکال های آزاد عامل اصلی پیری هستند. آنها منجر به نقص پیشرونده در مکانیسم های ترمیم سلولی می شوند.

رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که در بدن ما از اکسیداسیون مولکول‌های دیگر آزاد می‌شوند که به دلیل داشتن یک الکترون جفت نشده، در تلاش برای بازیابی آن از اجزای تشکیل‌دهنده سلول‌ها و بافت‌هایمان، تهاجمی می‌شوند.

واکنشی که با آن رادیکال‌های آزاد به سلول‌های ما ضربه می‌زنند اکسیداتیو می‌گویند، زیرا اکسیداسیون اجزای اساسی سلول‌ها و بافت‌ها مانند پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها یا DNA، اساس تخریب آنهاست.

با این حال، طبیعت برای ما دفاع های درون زا، به اصطلاح آنتی اکسیدان ها، مانند گلوتاتیون، ویتامین C، ویتامین A و ویتامین E و طیف وسیعی از پلی فنول های آنتی اکسیدانی، موجود در طبیعت در سبزیجات، میوه ها، روغن زیتون و شراب را برای ما فراهم کرده است.

بنابراین در بدن ما تعادلی بین فرآیندهای اکسیداتیو و آنتی اکسیداتیو وجود دارد، این تعادل هر زمان که دفاع ما کافی نباشد یا تولید بیش از حد رادیکال های آزاد تغییر می کند.

در این شرایط است که به اصطلاح استرس اکسیداتیو رخ می دهد.

متأسفانه، این نقطه شروع مشترک بسیاری از فرآیندهای پاتولوژیک مانند سرطان، پیری زودرس، تصلب شرایین و بیماری‌های عصبی است.

 

بازگرداندن این تعادل از اهمیت بالایی برخوردار است.

از طریق یک رژیم غذایی مناسب، غنی از پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها، می توان کارهای زیادی برای بدن ما انجام داد: در اینجا برخی از مواد غذایی ضد پیری وجود دارد:

 

زردچوبه یافت شده در کاری،

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی، خربزه، هندوانه، گریپ فروت صورتی، پاپایا،

رسوراترول ، در شراب قرمز،

ویتامین C و ویتامین E در هویج، کیوی، بادام،

اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه و هیدروکسی تیروزول ، در روغن زیتون،

 اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 3 در ماهی.

داروی ضد پیری در برابر فرآیندهای اکسیداتیو:

فرآیندهای مربوط به رادیکال‌های آزاد از جمله مواردی هستند که امروزه بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، داروی ضد پیری یا داروی طول عمر برای بهبود عواقب و احتمالاً محدود کردن تأثیر آنها ارائه می‌شود.

از این نظر، مکانیسمی که سرعت پیری هر فرد را تعیین می‌کند و از جوانی شروع می‌شود، می‌تواند با داروهای ضد پیری کند و بهینه شود.

هدف از طب ضد پیری، پیش از هر چیز، ارائه پیشگیری، تشخیص و درمان مشکلات مرتبط با پیری با هدف به تعویق انداختن ظاهر فیزیولوژیکی آنها و احتمالاً پیشگیری از آسیب شناسی های مرتبط با آن است.

فلبوتراپی:

مکانیسم اثر بر اساس تجویز قطره ای مواد آنتی اکسیدانی قوی است که مستقیماً از طریق خون منتقل می شود و از داخل به اندام ها و بنابراین به پوست می رود.

به این ترتیب به طور طبیعی دفاع خود را در برابر رادیکال های آزاد تقویت می کنید.

 

چرا لکه های روشن روی صورتم دارم؟

 

 

نه تنها لکه های تیره ای وجود دارد که باعث ایجاد ناراحتی در افراد می شود، بلکه لکه های روشن نیز وجود دارد که به خصوص در افراد با رنگ پوست تیره تر یا زمانی که پوست برنزه است مشهودتر است.

لکه های روشن روی پوست همه یکسان نیستند:

#1 هیپوملانوزیس:

این یک اختلال بسیار شایع است، اغلب می توان آن را با میکوز اشتباه گرفت، اما شامل ایجاد لکه های موضعی خاص، به خصوص در اندام تحتانی است، اما نه تنها.

تصور می شود که می تواند ناشی از نوردهی نادرست باشد، بنابراین استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از گسترش و تشکیل آن ضروری است.

#2 پیتریازیس آلبا:

این نیز یک عاطفه بسیار رایج است و حتی این نوع لکه را می توان با یک مایکوز ساده اشتباه گرفت. این خود را با تکه های هیپوکرومیک ظریف تر از موارد قبلی نشان می دهد.

پیتریازیس آلبا بیشتر در نوجوانان رخ می دهد و اغلب دارای پایه آتوپیک است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا با استفاده از لامپ ها امکان رنگدانه مجدد آنها وجود دارد، اما اغلب به دلیل منشأ مشروطه، موارد دیگری به طور مداوم و در پایان هر فصل تابستان تشکیل می شوند.

#3 لکه های سفید با منشا قارچی:

بر خلاف بقیه، آنها به دلیل نوع خاصی از مخمر هستند که در تابستان فعال می شود، به خصوص در رابطه با افزایش تعریق. این باعث ایجاد لکه های آکرومیک می شود که وقتی مخمر فعال است پوسته پوسته می شود.

درمان ضد قارچی به طور موثر می تواند عواقب مخمر را غیرفعال کند، اما قادر به از بین بردن لکه نیست. هیپوکرومی در این مورد نیاز به نوردهی یا فتوتراپی دارد.

 

#5 ویتیلیگو:

این بیماری بر ملانوسیت‌ها تأثیر می‌گذارد، یعنی سلول‌های پوستی که ملانین تولید می‌کنند، یعنی رنگدانه‌ای که مسئول رنگ‌آمیزی پوست است.

این بیماری می تواند هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرار دهد و بیشترین میزان بروز آن بین 10 تا 20 سالگی است. در کودکان، تظاهرات آن می تواند بسیار سریع باشد. سایر افراد پرخطر عبارتند از مبتلایان به دیابت، کم کاری و پرکاری تیروئید، آلوپسی آره آتا و کم خونی خطرناک.

 

ویتیلیگو اختلالی است که با ایجاد لکه های سفید گسترده روی اپیدرم، به نام لکه های هیپوکرومیک یا آکرومیک، خود را نشان می دهد.

بسته به تعداد وصله ها و محل آنها، آنها به موارد زیر تقسیم می شوند:

 

ویتیلیگوی جهانی ، زمانی که تقریباً کل بدن را تحت تأثیر قرار می دهد.

تعمیم یافته ، به مناطق مختلف سرایت می کند.

موضعی ، زمانی که فقط نواحی کوچک، در یک ناحیه کوچک یا زمانی که فقط یک طرف بدن و یک ناحیه را تحت تاثیر قرار می دهد. ویتیلیگوی موضعی نادرترین شکل است. از طرفی ویتیلیگوی دو طرفه شیوع بیشتری دارد و لکه ها به صورت متقارن در دو طرف بدن قرار گرفته اند.

آکروفسیال ، زمانی که لکه ها فقط اندام ها و صورت را تحت تاثیر قرار می دهند.

perinevic ، زمانی که لکه ها یک هاله سفید در اطراف یک خال تشکیل می دهند.

بعلاوه، این امر مستثنی نیست که هیپوکرومی می تواند از فرآیندهای التهابی پوست، مانند سوختگی، بیماری، درمان های پزشکی ناکافی و/یا مواد شیمیایی، اغلب با نتایج غیرقابل برگشت ناشی شود.

آیا می توان آنها را درمان یا کاهش داد؟

بله، بسته به بیماری خاص و پس از ویزیت پزشکی، می‌توان مناسب‌ترین درمان برای لک را شناسایی کرد و برای محدود کردن گسترش و ظاهر آن، درمان مؤثری را تدوین کرد.

به طور کلی، هایپرکرومی به طور موثر با روشن کننده ها، لایه بردارها، لیزرها درمان می شود و راحت تر حذف یا کاهش می یابد، در حالی که لکه های هیپوکرومیک نیاز به نوردرمانی دارند. منابع تابش UVB با باند باریک در حال حاضر به طور کلی استفاده می شود، مانند لیزر یا نور پالسی، که به ویژه در هیپوکرومی پس از التهاب و هیپوملانوز مفید هستند.

منابع اشعه UVB بسیار مفید هستند، به ویژه در مهم ترین هیپوکرومی ها: ویتیلیگو.

 

پف چشم و حلقه های سیاه، همه راه حل ها و درمان های خداحافظی

 

برای کاهش تورم چشم، راه‌حل‌های زیادی وجود دارد که برخی بسیار کاربردی و در دسترس همه هستند.

برای شروع مبارزه با کیسه ها و سیاهی دور چشم، از ساده ترین چیزها شروع می کنیم و اگر ترس کافی نیست، جدیدترین درمان های پزشکی زیبایی به کمک ما می آیند و می توانند واقعا مشکل را برطرف کنند.

برای یک نتیجه موفقیت آمیز مطمئن، بیایید سعی کنیم برنامه ای بسازیم که شامل استفاده از برخی برنامه های روزانه باشد، با هدف بهبود کیفیت پوست و گردش خون لنفاوی همراه با درمان های پزشکی، با این هم افزایی جدید، امکان رفتن وجود ندارد. اشتباه.

 

ژل کانتور چشم:

اگر از کیسه‌ها رنج می‌برید عالی است، ترجیحاً به کرم‌ها، زیرا باعث می‌شود در ناحیه‌ای که قبلاً مملو از مایعات انباشته شده است، راحت‌تر جذب شود. آلوئه ورا یک ماده فعال طبیعی عالی است که دارای خواص ضد احتقان فوری است.

مواد موثره این گیاه که به درمان التهاب نیز معروف است، از نوع آنتی اکسیدانی بوده و همچنین سرشار از ویتامین E می باشد

.

 

بسته بندی هایی که باید در خانه انجام دهید:

 

خیار

اگر در شرایط اضطراری کیسه ای هستید، شاید قبل از یک قرار مهم، می توانید به داروی باستانی خیار متوسل شوید، به لطف آنزیم ها و خاصیت قابض این سبزی، چشمان شما تورم خود را کاهش داده و کمتر خسته می شوند.

برای این کار به این ترتیب عمل کنید:

چند برش خیار را برش دهید و به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار دهید.

سپس آنها را به مدت 10/15 دقیقه روی پلک های بسته قرار دهید تا اثر تازه از بین برود.

نتیجه؟ چشم‌های متورم و خستگی کمتر در 15 دقیقه.

چای کیسه ای

برای بهترین نتیجه، فقط از چای ساده ای که در کمد خود دارید استفاده کنید.

چای کیسه ای ها را چند دقیقه در آب داغ خیس کنید، سپس آن ها را فشار دهید و بگذارید خنک شوند. پس از سرد شدن، از آنها برای پوشاندن چشمان خود استفاده کنید. احساس نفخ بسیار سریع از بین می رود!

 آب داغ و نمک - روشی که بیشتر توسط مدل ها استفاده می شود زیرا سریع ترین و ساده ترین روش است. یک قاشق چای خوری نمک را در یک و نیم لیوان آب داغ حل کنید، چند تکه پنبه را در محلول داغ فرو کنید، آنها را فشار دهید، اما نه زیاد و سپس ادامه دهید و دیسک ها را به آرامی روی پلک ها قرار دهید. بگذارید چند دقیقه بماند، سپس آن را بردارید و این کار را حداقل نیم ساعت تکرار کنید.

قاشق سرد - شش قاشق فلزی را حدود 10 دقیقه در فریزر قرار دهید، سپس دو قاشق را بیرون بیاورید و قسمت های گرد شده را روی چشمان خود بمالید، به محض گرم شدن قاشق های روی چشم، این عمل را با قاشق های سرد فریزر جایگزین کنید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که احساس کنید چشم‌هایتان خالی‌تر شده و در هر صورت حداقل 20 دقیقه. این فرآیند به صاف کردن پوست اطراف چشم شما کمک می کند.

سیب زمینی – داروی معروف مادربزرگ همیشه سبز است، با استفاده از برش های سیب زمینی به این ترتیب عمل کنید: ابتدا سیب زمینی را خوب بشویید، پوست بگیرید و برش دهید، با یک پارچه تمیز خشک کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس برش ها را در یک گاز نخی بپیچید و در نهایت روی پلک ها قرار دهید. نشاسته سیب زمینی به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می کند و به شما تسکین فوری می دهد!

سبک زندگی: ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه، اما مهم‌تر از همه سالم‌ترین، در میان درمان‌های خانگی ورم چشم، نوشیدن آب است.

احتباس مایعات می تواند باعث تورم پلک ها و بسیاری از قسمت های دیگر بدن شود. همچنین توصیه می شود مصرف نمک را کاهش دهید و از نوشیدنی های گازدار خودداری کنید.

با نوشیدن زیاد، احساس بهتری خواهید داشت: به طور کلی، آب به شما کمک می کند تا سموم بدن را از طریق دیورز دفع کنید.

برای بهترین نتیجه، حداقل یک و نیم لیتر آب در روز بنوشید.

 

راه های درمان سیاهی دور چشم:

 

لایه برداری

برای از بین بردن سیاهی دور چشم نیز می توان تحت درمان های پزشکی خاص لایه برداری قرار گرفت.

لایه‌برداری‌های نسل اخیر سطحی‌تر و بر اساس ترکیب دو ماده خاص است: اسید گلیکولیک، مفید برای تقویت بازسازی پوست و گردش سلولی و اسید لاکتیک برای روشن‌کردن اپیدرم.

4-5 جلسه برای روشن، صاف و لطیف شدن پوست و در نتیجه کاهش سیاهی دور چشم کافی است.

اسید هیالورونیک – برای بهبود کیفیت پوست و کاهش خطوط ریز و هایپرپیگمانتاسیون، تحریک زیستی مبتنی بر اسید هیالورونیک مفید است. انفیلتراسیون اسید هیالورونیک، تحریک تولید کلاژن و فشرده‌تر شدن و تقویت پوست، یک درمان معتبر ضد سیاهی دور چشم است. تزریق‌ها معمولاً با میکروکانول‌های انعطاف‌پذیر انجام می‌شوند که درد کمتری نسبت به سوزن دارند و روی بافت‌ها ظریف‌تر هستند.

لیزر درمانی – آخرین نسل لیزر آیکون Palomar به شما امکان می‌دهد تا کیسه‌ها و حلقه‌های سیاه را حتی در یک جلسه از بین ببرید. این یک درمان غیر تهاجمی و بدون درد است. نماد Palomar یک دستگاه مورد تایید FDA و گواهی CE است، بنابراین ایمن و قابل اعتماد است.

لیپوفیلینگ

یک درمان جراحی است که شامل وارد کردن چربی درون زا (از طرف بیمار) در داخل شیارهای دایره سیاه است. این عمل به صورت سرپایی و تحت بی حسی موضعی انجام می شود.

با گرفتن مقدار کمی چربی از ناحیه اهدا کننده از بدن بیمار شروع می شود.

سپس سانتریفیوژ شده و تحت درمان قرار می گیرد و پس از آن جراح آن را با استفاده از یک میکروکانولا به لایه های سطحی شیار چشم تزریق می کند.

بلافاصله پس از جراحی، چشم ها شاداب تر و جوان تر به نظر می رسند. باید از شش تا هشت ماه صبر کرد تا نتایج تثبیت شود و اصلاح انجام شده با چربی درون زا روی درم ریشه دوانده باشد.

شاید برای شما جالب باشد:

درمان های طبیعی برای سیاهی دور چشم

 

۷ روش درمانی برای از بین بردن سیاهی دور چشم



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آریا

 یک درمان پایه عالی، مانند درمانی که ترکیبی از میکرودرموآبرژن و درموالکتروپوریشن است، به شما این امکان را می‌دهد که پوست خود را جوان‌تر و در شرایط مطلوب سلامت نگه دارید.

این درمان که با دو درمان ترکیبی مشخص می شود ، به شما امکان می دهد تا فواید مختلفی را برای پوست به دست آورید:

 

ناخالصی ها را از بین می برد و منافذ گشاد شده را کاهش می دهد

ضخیم شدن بیش از حد پوست را کاهش می دهد،

پوست را صاف می کند و چین و چروک را به وضوح کاهش می دهد،

میکروسیرکولاسیون را فعال می کند و بافت ها را اکسیژن می دهد،

لکه ها و کراتوزهای ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید را روشن و کاهش می دهد.

قبل از انجام درمان، یک بررسی اولیه پزشکی مهم است، این به پزشک این امکان را می دهد که پوست شما و مشکلات مربوط به آن را بشناسد و از نظر روش ها و زمان بندی مناسب ترین نسخه را برای انجام درمان اتخاذ کند.

در واقع، لکه‌های مربوط به پوست و علل آن می‌تواند بسیار باشد، زیرا به عوامل زیادی مانند سن، سبک زندگی، آسیب‌شناسی، داروها و وراثت بستگی دارد که استعدادهای فردی را تعیین می‌کند.

بنابراین باید به یاد داشته باشیم که هر فرد منحصر به فرد است و ویژگی های فردی کاملاً منحصر به فرد دارد. به همین دلیل است که با مشاهده آن، پزشک نیز می تواند بفهمد که رفتارهای گذشته چه بوده است.

به عنوان مثال اگر بدون محافظت صحیح بیش از حد خود را در معرض نور خورشید قرار داده ایم، اگر در نوجوانی دچار آکنه شده ایم، اگر در اثر آبله مرغان زخم های نامطلوب و دائمی روی صورت خود داشته ایم یا مشکلات هورمونی داریم.

به خصوص از نظر جنبه هورمونی، پزشک می‌تواند از طریق مصاحبه با بیمار علل را بیشتر بررسی کند تا مشخص کند که آیا آسیب‌شناسی وجود دارد یا داروهای مضر برای پوست مصرف می‌شود.

 

میکرودم ابریژن چیست:

میکرودرم ابریژن صورت به لطف ریز ذرات کریستال های پاک کننده عمل می کند، برای از بین بردن ضخیم شدن پوست، بهبود ظاهر اسکارهای بعد از آکنه، چین و چروک ها استفاده می شود و در صورت ترکیب با برخی از لایه برداری ها و/یا درموالکتروپوراسیون، اثربخشی آن را افزایش می دهد. همچنین برای کاهش یا از بین بردن لکه های هایپرپیگمانتاسیون مفید است.

میکرودرم ابریژن مانند رنگ کردن دیواری که می‌خواهیم آن را بازسازی کنیم روی پوست اعمال می‌شود: قبل از استفاده از گچ جدید، گچ قدیمی برداشته می‌شود. همانطور که در صورت اتفاق می افتد، ابتدا لایه شاخی متشکل از سلول های مرده برداشته می شود و برای اطمینان از نفوذ هر محصول به لایه های عمیق تر، سپس یک چرخش سلولی جدید و در نتیجه جوان سازی پوست ایجاد می شود.

 

درمان میکرودرم ابریژن صورت یک روش غیر تهاجمی است که می‌تواند لک‌های مربوط به بیماری‌های مختلف را از بین ببرد، اما در صورت ناهنجاری‌های صورت مانند:

 

نقاط تاریک

زخم های کوچک

علائم کشش

ضخیم شدن پوست

منافذ بزرگ شده

چین و چروک های کوچک اطراف لب

همانطور که در بالا ذکر شد می توان میکرودرم ابریژن را با سایر روش ها مانند درمو الکتروپوریشن ترکیب کرد.

درموالکتروپوریشن چیست:

درموالکتروپوریشن تکنیکی است که از جذب ترانس درمال تحویل دارو استفاده می کند و در بسیاری از نشانه های پوستی و زیبایی شناختی استفاده می شود.

Dermoelectroporation برای افزایش نفوذپذیری پوست و جذب برخی از داروهای خاص استفاده می شود.

با استفاده از درموالکتروپوریشن، مولکول های میکرو و ماکرو، مانند اسید هیالورونیک و هپارین، بدون تغییر در pH دارو، بدون آسیب رساندن به بافت ها و سلول های سالم، به درستی در بدن منتقل می شوند.

روش dermoelectroporation نتایج عالی می دهد و در زمان کوتاهی انجام می شود و به طور موثر مقادیر دارو را بدون نیاز به الکترودهای برگشتی، ژل های رسانا، ترکیبات از پیش بارگذاری شده منتقل می کند.

نشانه های درموالکتروپوریشن چیست؟

درماتولوژی زیبایی، درموالکتروپوریشن معمولاً برای آکنه، چین و چروک، ترک‌های پوستی، برای افزایش یکنواختی صورت، در لکه‌ها و افتادگی پوست استفاده می‌شود.

در درمان ترکیبی، درموالکتروپوراسیون با میکرودرم ابریژن انجام می شود.

میکرودرم ابریژن عبور از پوست داروها را تقریباً 5 برابر بیشتر از یک کاربرد معمولی افزایش می دهد.

یک دستگاه نوک شکل و با شیب 45 درجه، امکان کنترل میکرودرم ابریژن را فراهم می کند، لایه شاخی را به روشی بهینه لایه برداری می کند، با عروقی شدن فوری بافت ها، در نتیجه پوست را برای دریافت درم الکتروپوریشن آماده می کند

.

میکرودرم ابریژن دستگاهی است که علاوه بر لایه برداری کنترل شده لایه شاخی، گردش خون محیطی و تولید کلاژن جدید را از طریق عمل خلاء توسط هندپیس اپلیکاتور تحریک می کند.

بنابراین درمان ترکیبی دارای تمام مزایای زیر است:

 

ظرفیت انتقال مواد یا داروها از طریق پوست

ظرفیت انتقال ماکرومولکول ها از طریق پوست از جمله کلاژن، اسید هیالورونیک، اسیدهای آمینه و ویتامین ها

نفوذ سریع مواد به لطف میکرودرم ابریژن و ارسال تکانه های الکتریکی

فقدان کامل تغییر PH ماده معرفی شده

راحتی بیشتر برای بیمار در هنگام تحویل پالس ها، به لطف حرکت ارتعاشی سر دستگاه

 بدون آسیب به بیمار

اثر موضعی، عدم انتشار دارو در مناطقی از بدن که تحت تأثیر درمان قرار نگرفته است

 تکرارپذیری درمان

در موارد زیر بسیار موثر است:

 آکنه،

 طاسی،

 مویرگ های پا،

 سلولیت،

 لکه های پوستی،

 منافذ بزرگ شده،

 جوان سازی پوست،

 علائم کشش

درمان طاسی و آلوپسی با سلول های بنیادی اکنون امکان پذیر است

 

 

مو همیشه دغدغه هزاران مرد بوده است، یکی از مهمترین اشکال بیان را نشان می دهد، صورت را قاب می کند و آن را تقویت می کند.

چه برای مردان و چه برای زنان، مو، چشم و ویژگی های صورت اولین چیزهایی است که ما در مورد خود به جامعه ارائه می کنیم. در بسیاری از افراد، ریزش مو به عنوان از دست دادن اعتماد به نفس تجربه می شود، متأسفانه همه اینها می تواند در زندگی روزمره اجتماعی، چه شخصی و چه کاری، منعکس شود و باعث ایجاد ناراحتی و احساس بی کفایتی شود.

عوارض ریزش مو:

اولین نشانه های طاسی، به ویژه در مردان، معمولاً با عقب نشینی خط مو در پیشانی و شقیقه ها، که به آن عقب نشینی خط مو نیز می گویند، و با نازک شدن در بالای سر ظاهر می شود.

 

شاید برای شما جالب باشد:

 

سد پوستی ضد چین و چروک طبیعی

 

در زنان، طاسی بیشتر خود را با نازک شدن تدریجی مو در ناحیه مرکزی سر نشان می دهد، موها به قدری نازک به نظر می رسند که دیگر قادر به پوشاندن پوست سر نیستند.

نشانه اولیه بیماری، در مورد زنان با به اصطلاح "نشانه درخت کریسمس" نشان داده می شود. یعنی هنگام شانه زدن با خط وسط، ناحیه ای از نازک شدن در قسمت جلویی مشاهده می شود که شکلی شبیه به درخت به خود می گیرد.

ریزش مو ناشی از چیست؟

علل آلوپسی معمولاً ماهیت هورمونی و/یا استعداد ژنتیکی دارند.

در مردان، طاسی ناشی از حساسیت بیشتر مو به هورمون های آندروژن است، در زنان می تواند ناشی از افزایش هورمون های مردانه، حساسیت بیش از حد مو، استرس یا داروها باشد.

طاسی فقط فولیکول‌های موی برخی از نواحی پوست سر را که به آن‌ها نواحی وابسته به آندروژن می‌گویند، تأثیر می‌گذارد، یعنی نواحی که روی خط مو در پیشانی و بالای سر قرار دارند.

 

درمان نوآورانه با RIGENERA، از طریق استفاده از سلول های بنیادی.

 

پروتکل پزشکی Rigenera فقط توسط جراحان متخصص در درمان قابل انجام است، این پروتکل در دو مرحله انجام می شود، مرحله اول نمونه برداری و مرحله دوم پیوند.

نمونه برداری : شامل نمونه های ریز بافت پوست از خط گردن به طول حدود 3 میلی متر است که به درمان بافت گرفته شده ادامه می دهیم که به ذرات میکروسکوپی تبدیل می شود.

پیوند : ذرات میکروسکوپی در این مرحله مجدداً به نواحی سطحی که قرار است تحت درمان قرار گیرند، تزریق می شوند، همه با استفاده از سوزن های بسیار نازک.

هیچ زمان نقاهت یا بستری شدن در بیمارستان وجود ندارد.

این درمان با سادگی و ایمنی مشخص می شود و امکان از سرگیری فوری هر فعالیتی را فراهم می کند.

 

فناوری Rigenera یک رویکرد واقعا انقلابی برای بازسازی بافت است.

درمان از طریق میکروگرافت های به دست آمده با استفاده از یک دستگاه پزشکی یکبار مصرف، RIGENERAKIT انجام می شود .

با استفاده از Rigenera، بیمار هم اهداکننده و هم گیرنده است، بنابراین یک روش بسیار ایمن است، این همچنین اجازه می دهد تا سلول ها با ظرفیت بازسازی در محلی که در آن پیوند شده اند، غنی شود.

Rigenera بر اساس زیست شناسی احیا کننده است:

 

جمعیت جانبی : جمعیتی از سلول ها که ویژگی های اندازه یکسانی دارند که آنها را از بقیه جمعیت متمایز می کند.

طاقچه : ریزمحیطی که سلول ها در آن قرار دارند، متشکل از تمام عوامل سلولی و مولکولی است که با سلول ها تعامل دارند، بنابراین عملکرد آنها و بازسازی بافت را تنظیم می کند.

چگونه چین و چروک های سطحی را به روشی پیشرونده و طبیعی از بین ببریم

 

 

اگر فردی هستید که دوست دارید با پشتکار و فداکاری از خود مراقبت کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید با عمل ساده نیدلینگ می توان به طور موثر چین و چروک های سطحی را حتی دور چشم و بالای لب ها را از بین برد یا کاهش داد. .

نیدلینگ یک تکنیک تحریک زیستی مکانیکی است که از دفاع طبیعی پوست ما برای جوان‌تر و زیباتر کردن آن استفاده می‌کند.

 

نیدلینگ، روشی طبیعی برای جوانسازی به روشی پیشرونده و ایمن:

نیدلینگ درمانی است که از ریز سوزن های بسیار کوچکی استفاده می کند که قادر به تحریک عمیق پوست از طریق میکروپانچر هستند.

 

درمارولر دستگاهی متشکل از یک غلتک کوچک است که سوزن های بسیار نازک و بسیار کوتاهی بر روی آن قرار می گیرد و هدف آن تحریک تولید الیاف الاستیک و کلاژن به روش طبیعی است که به لطف آن می توان به دست آورد و حفظ کرد. تون و پشتیبانی بهتر از پوست

به لطف نفوذ ساده این میکروسوزن ها به لایه سطحی پوست، مجموعه ای از واکنش ها فعال می شوند که به نفع تولید عوامل حرکتی به نام فاکتورهای رشد است که باعث افزایش تولید کلاژن طبیعی جدید می شود.

انجام سوزن زدن در چه مناطقی امکان پذیر است؟

نشانه های سوزن زدن عموماً با پیری صورت، گردن و دکلته، چین و چروک دور چشم و بارکدها و همچنین اسکارهای آکنه و علائم کشش نشان داده می شود.

درمان پزشکی نیدلینگ چگونه انجام می شود؟

ابتدا پزشک یک کرم بی حس کننده را روی ناحیه مورد درمان قرار می دهد، سپس غلتک درمارولر توسط پزشک بر روی ناحیه مورد درمان قرار می گیرد و آن را به جلو و عقب می چرخاند تا فرآیندهای طبیعی بازسازی الیاف الاستیک را تحریک کند. چندین جلسه معمولاً بسته به میزان پیری پوست با فاصله 1 تا 2 ماه بین یک جلسه و جلسه دیگر ضروری است.

 

لازم به ذکر است که درمان مدیکال نیدلینگ با نیدلینگ خانگی متفاوت است، زیرا پزشک می‌تواند به عمق متفاوتی برسد و نتایج بهتری هم از نظر زمانی و هم از نظر پوستی به دست آورد.

نتایج:

درجه رضایت برای کسانی که مدام سوزن زدن را انجام می دهند بسیار بالا است، اما نتایجی که می توان به دست آورد ذهنی است: مکانیسم عمل در واقع بر اساس توانایی ذهنی هر فرد برای تولید کلاژن جدید و الاستیک بافتی است.

با این حال، این توانایی می تواند تحت تأثیر شرایط عمومی و عادات شخصی فرد تحت درمان قرار گیرد، به عنوان مثال سیگار کشیدن و رژیم غذایی نادرست می تواند در دفاع طبیعی ما نقص ایجاد کند و اثربخشی درمان را کاهش دهد.

روش کم تهاجمی است. با درمارولر می توانید نتایج عالی برای موارد زیر بدست آورید:

 

رنگ پوست

اسکار آکنه (نه همه)

برخی از انواع ترک های پوستی

توصیه همیشه این است که برای درک نتایج احتمالی درمان و زمان بندی، تحت یک معاینه پزشکی تخصصی قرار بگیرید. فقط پزشک می‌تواند بهترین توصیه را داشته باشد و احتمالاً درمان‌های همراه با درمارولر را نیز ایجاد کند.

 

دریابید که درمان ایده آل شما برای جوانسازی صورت شما کدام است

 

 

همه ما می خواهیم جوان شویم، اما اگر سوزن ها و چاقوی جراحی ما را بترسانند چه؟

موثرترین تکنیک‌ها همیشه برای ما مناسب نیستند، شاید درمان‌های غیردائمی و پیشرونده را ترجیح می‌دهیم یا شاید بخواهیم فقط در یک جلسه به نتیجه برسیم.

همه اینها بسیار ذهنی است، بنابراین بیایید با مقایسه برخی از معروف ترین تکنیک ها دریابیم که چه چیزی برای ما مناسب است.

لیفت صورت :

همه مایل به انجام یک روش تهاجمی مانند لیفت صورت نیستند، تکنیکی که می تواند چین و چروک ها را به طور دائم کاهش دهد، اما اغلب برای بیمار بسیار آسیب زا است. در واقع، حتی دوره طولانی بعد از عمل همیشه بدون عوارض نامطلوب نیست. برش های لیفت صورت در پشت گوش ایجاد می شود و تا خط مو امتداد می یابد. ماهیچه ها منقبض می شوند و برای ایجاد یک اثر تانسور قطعی که به طور غیرقابل برگشتی چین و چروک ها را صاف می کند، محکم می شوند.

تزریقات :

داروهای تزریقی، مانند پرکننده های قابل جذب یا پروتئین بوتولینوم، موثر هستند، اما نتیجه گذرا است.

معروف ترین فیلر، برای یک سوم میانی پایین صورت، توسط هیالورونیک اسید نشان داده می شود، این ماده ای است که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و مسئول خاصیت ارتجاعی پوست است. متأسفانه با گذشت زمان، اسید هیالورونیک تزریقی تمایل به کاهش و تحلیل پیدا می کند، بنابراین در طول زمان اثر محدودی دارد، به طور کلی در عرض 6-4 ماه دوباره جذب می شود. با این حال، در این بین، صورت صاف‌تر، روشن‌تر به نظر می‌رسد و چین و چروک کمتر مشهود است.

اسید هیالورونیک را می توان به طور مستقیم به چین و چروک ها، با سوراخ های داخل پوستی تزریق کرد یا می توان از آن برای گردی حجم های از دست رفته به دلیل افزایش سن استفاده کرد.

چندین درمان را می توان در طول سال انجام داد، اما معمولاً 2 جلسه در سال برای پوشش یک درجه متوسط ​​​​از پیری پوست کافی است.

 

تزریق بوتاکس:

با یک مکانیسم تزریق انجام می شود، اما عموما فقط برای قسمت بالایی صورت، پیشانی، خطوط گلابلار، پنجه کلاغی و غیره استفاده می شود. این ماده سمی است که می تواند ماهیچه ها و اعصاب نواحی دارای شلی و چین و چروک پوست را حتی در موارد مشخص شده بی حرکت کند. همچنین در این مورد اثرات موقتی است و بسته به نوع سم از 3-4 ماه تا 6-8 ماه متغیر است (برای چین و چروک های کمتر مشخص)

 

درماستمپ، تکنیک درمارولر نیدلینگ:

مدیکال نیدلینگ یک تکنیک ابداعی است که امکان اصلاح انواع لکه های پوستی را از طریق تحریک سیستم دفاعی پوست فراهم می کند. تضمین.

از طریق تحریک گردش سلولی فیزیولوژیکی، جوانسازی صورت به روشی پیشرونده و طبیعی امکان پذیر است: در طول جلسه، که به صورت سرپایی انجام می شود، پوست تحت چندین میکروپرفوراسیون قرار می گیرد، این موارد را می توان با استفاده از درمارولر انجام داد. غلتکی که سوزن‌های کوچک را در فولاد استریل نصب می‌کند، یا درماستمپ نوعی قلم است که میکروپرفوراسیون را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد. میکروتروما مکانیسم های ترمیم پوست را تحریک می کند، تولید کلاژن و الاستین جدید توسط فیبروبلاست ها را تحریک می کند و در نتیجه نواحی تحت درمان را جوان می کند.

سوزن زدن باعث بهبود درخشندگی و فشردگی پوست سراسری صورت می شود.

با این تکنیک همچنین به کاهش لکه های پوست صورت، کاهش چین و چروک های کوچک روی گونه ها، بارکد (چروک های بالا و زیر لب) و برخی از انواع اسکارهای آکنه کمک می کنیم.

با این حال، سوزن زدن نیاز به جلسات بیشتری دارد، دقیقاً به دلیل عملکرد پیشرونده آن، به طور کلی از 3 تا 5 جلسه، برای درجه متوسطی از پیری پوست، که بعد از 30-60 روز انجام شود.

با سوزن هایی با ابعاد متغیر: 05mm- 1mm - 1.5mm - 2mm انجام می شود، بر اساس ضخامت پوست و زبری مورد درمان، میکرو سوزن ها ریز سوراخ هایی را در ناحیه ایجاد می کنند.

که در اثر میکروتروما به صورت موضعی فاکتورهای انعقادی و بسیاری از سیتوکین های پیش التهابی را آزاد می کنند و در نتیجه واکنش سلولی به یاد آوردن، ترمیم و تشکیل کلاژن جدید در درم ایجاد می شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک نیدلینگ برای استفاده با درمارولر یا درماستمپ با مراکز مجاز تماس بگیرید. یک مشاوره پزشکی تخصصی همچنین می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد اینکه کدام درمان را بر اساس ویژگی‌های خاص پوست خود انجام دهید، در اختیار شما قرار دهد.

 

شاید برای شما جالب باشد:

 

ماسک دور چشم سیب زمینی



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آریا

 منیزیم نقش ویژه ای در سلامت استخوان دارد. همراه با ویتامین D، همکاری می کند تا همراه با کلسیم، به درستی جذب شود.

 

اهمیت کلسیم برای تشکیل استخوان به حدی است که قادر به تحریک کلسی تونین هورمونی است که از تیروئید ترشح می شود و وظیفه آن متعادل کردن سطح کلسیم و جلوگیری از حضور بیش از حد آن و تجمع احتمالی بی مورد و از طرف دیگر تجویز صحیح آن است. موقعیت آن.

 

منیزیم همچنین بر فعالیت استئوبلاست‌ها و استئوکلاست‌ها تأثیر می‌گذارد که تراکم مواد معدنی استخوان را تأمین می‌کنند و بنابراین استخوان‌هایی که احتمال شکستگی کمتری دارند. علاوه بر این، به ویژه زنان، می توانند از آن برای کاهش موارد پوکی استخوان و کاهش کمبود مواد معدنی بهره ببرند.

 

چرا کلاژن را با منیزیم مصرف کنیم؟

مصرف منیزیم و کلاژن به معنای تجهیز بدن به ساختار پروتئین کافی برای کمک به حفظ ظاهر جوان پوست است. همچنین کاتالیزوری برای ردیابی صحیح الگوهای بازآرایی بافتی و همچنین تأثیرگذاری بر حفظ سیستم استخوانی، جلوگیری از کمبودها و کمک به اصلاح فرآیندهای فیزیولوژیکی است.

 

ژلاتین، منبع عالی کلاژن

ژلاتین به طور مستقیم به کلاژن متصل است. ما قبلاً می دانیم که کلاژن ساختار اصلی است که در بافت همبند، پوست و سیستم استخوانی می یابیم، یعنی مقدار کلاژن آن بیشتر از هر نوع پروتئین دیگری است.

 

ما همچنین خطراتی را که کمبود تولید کلاژن نشان می‌دهد، می‌دانیم، چیزی که با گذشت سال‌ها به طور غیرقابل جبرانی اتفاق می‌افتد و می‌تواند منجر به پوکی استخوان شود.

 

ژلاتین پروتئین خالصی است که از مواد خام با منشاء حیوانی به دست می آید و منبع عالی کلاژن است.

 

منشا کلاژن از قسمت هایی از حیوانات است که ما به ندرت آن ها را می بلعیم، حداقل قبل از پختن آنها.

 

برخلاف اجدادمان، ما تمایل داریم این قسمت‌های حیوانات مانند پوست، اندام‌ها، بافت غضروفی را از بین ببریم... این در نوع رژیم غذایی ما نادر است.

 

با این حال، بله، ما به پختن آنها عادت داریم، همانطور که در مورد خود پوست یا تاندون ها صدق می کند. در این صورت پخت این قسمت ها با غلظت بالای کلاژن باعث ایجاد ژلاتین می شود.

 

ژلاتین شکل پخته شده کلاژن است و روشی است که از طریق آن می‌توانیم اسیدهای آمینه و بقیه مواد مغذی موجود در این قسمت‌های حیوانات مانند تاندون‌ها را به دست آوریم که در حالتی دیگر از خوردن آن امتناع می‌کنیم. مال ما نخواهد بود.

 

هنگامی که به محصولات غذایی اشاره می کنیم، ژلاتین به صورت پودری در می آید که عملاً بی رنگ و همچنین بی مزه است که از کم آبی و جداسازی اجزای حیوانی، همانطور که قبلاً گفتیم، پوست، استخوان و سایر بافت ها شروع می شود.

 

استفاده از آن در این منطقه با خواص آن توجیه می شود، که اجازه می دهد تا به هر ظرف قوام دهد، زیرا مانند چسب مانند چسب عمل می کند.

 

دقیقاً همین ویژگی های ژلاتینی است که در بازسازی بافت غضروف و همچنین تقویت بافت همبند و ایجاد خاصیت ارتجاعی از آن بهره مند می شویم.

 

ژلاتین و کلاژن

فواید ژلاتین

ژلاتین یکی از ابر غذاها با شگفت انگیزترین فواید سلامتی است. اینها همه چیز از جلوگیری از چین و چروک گرفته تا بهبود سلامت روان و کمک به هضم غذا را تحت تاثیر قرار می دهند.

 

سلامت دستگاه گوارش : مانند کلاژن، ژلاتین با بهبود پوشش دستگاه گوارش و بازگرداندن فلور سالم از برخی مشکلات روده ای جلوگیری می کند. این به پیشگیری از سندرم روده نشتی مربوط می شود. از این نظر، با تقویت این بافت‌ها، روشی را بهبود می‌بخشیم که بدنمان سدی را در برابر سموم و باکتری‌های احتمالی که می‌توانند به جریان خون برسند، حفظ می‌کند. همچنین دسترسی به شیره معده را بهبود می بخشد و به هضم غذا کمک زیادی می کند.

محافظت از مفاصل : به کاهش عفونت هایی که مفاصل را از بین می برند و باعث ایجاد درد و التهاب می شوند، مانند استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید کمک می کند. با بالا رفتن سن، افراد دچار سفتی مفاصل، محدودیت دامنه حرکتی و درد می شوند، علائمی که با گذشت زمان و با ادامه شکستن و فرسایش کلاژن بدتر می شوند. هم ژلاتین و هم کلاژن به توقف پاسخ‌های التهابی مزمن کمک می‌کنند، که درد را کاهش می‌دهد و بیماری پیشرونده را که منجر به اختلال در عملکرد مفاصل می‌شود، متوقف می‌کند. برای تقویت استخوان ها و حفظ تراکم مواد معدنی صحیح همکاری می کند.

کیفیت خواب را بهبود می بخشد : این تا حد زیادی به دلیل خواص گلیسین است که در ژلاتین وجود دارد. به این ترتیب، ژلاتین می تواند مشکلات مرتبط با کمبود خواب ، مشکل در آشتی دادن آن و استراحت را کاهش دهد.

خلق و خو و حمایت شناختی را بهبود می بخشد : گلایسین به عنوان یک انتقال دهنده عصبی بازدارنده در نظر گرفته می شود که نشان دهنده تمایل آن به عمل به عنوان یک ضد افسردگی یا ضد اضطراب کاملا طبیعی است. با مصرف ژلاتین می توانید ترشح هورمون های خاصی را تقویت کنید که باعث واکنش مثبت در رفتار ما می شوند، استرس را کاهش می دهند و وضوح و آرامش ذهنی را افزایش می دهند. از جمله نوراپی نفرین و گابا هستند.

سلامت پوست : مصرف ژلاتین می تواند به بهبود جنبه های خاصی از پوست، مانند چین و چروک، تاثیر نور خورشید، استریا و سایر علائم مرتبط با پیری کمک کند. به لطف خواصی که دارد، ژلاتین با تحریک ساخت کلاژن جدید، امکان بازسازی سلولی پوست را فراهم می‌کند و در نتیجه ظاهری جوان‌تر پیدا می‌کند. این به مقابله با اثر مضر رادیکال های آزاد و آسیب اکسیداتیو سلولی آنها کمک می کند.

سلامت قلب و عروق : میزان متیونین را تنظیم می کند، زیرا به دلیل افزایش میزان هموسیستئین در خون، اضافه آن می تواند خطری برای قلب باشد. اینها به نشانگرهای التهاب و همچنین تصلب شرایین و مشکلات استخوانی مربوط می شوند.

اگر به فرآوری ژلاتین ادامه دهیم، محصول مهمی به نام کلاژن هیدرولیز شده بدست می آوریم .

 

کلاژن هیدرولیز شده چیست؟

کلاژن هیدرولیز شده شکلی از کلاژن است که تحت یک فرآیند هیدرولیز قرار گرفته است: ساختار مولکولی تغییر کرده و در نتیجه واحدهای کوچک‌تری ایجاد می‌شود. بیشتر پیوندهایی که به اسیدهای آمینه مختلف می پیوندند، برای به دست آوردن پپتیدها شکسته شده اند. در نهایت این شکلی خواهد بود که در آن جذب روده ای پروتئین انجام می شود. بنابراین می‌توانیم بگوییم که یک پروتئین هیدرولیز شده عملاً هضم می‌شود و کار جذب را تسهیل می‌کند و با عبور بسیار سریع از معده انجام می‌شود.

 

با این حال، همچنان به حفظ محتوای بالای اسیدهای آمینه گلیسین، لیزین و پرولین ادامه می‌دهد که به نسبت کمتری در سایر منابع پروتئینی یافت می‌شوند. اینها به تحریک رشد سلولی بافت‌های همبند مربوط می‌شوند، برخلاف تمایل به کاهش تولید طبیعی ساختارها با افزایش زمان و سن.

 

ما تمام ویژگی های کلاژن هیدرولیز شده را توضیح می دهیم

 

برای بهبود سلامت خود مکمل های کلاژن دار بخرید .

 

فواید کلاژن هیدرولیز شده

کلاژن هیدرولیز شده، به لطف ساختار خاص خود، در مدت زمان بسیار سریعی جذب می شود، در کمتر از 30 دقیقه اسیدهای آمینه مختلف در دسترس خواهند بود. پروفایل آمینواسید (آمینوگرام) ارائه شده توسط کلاژن هیدرولیز شده به نفع تولید فواید بر سلامت بافت است.

 

یکی از مهمترین نکات مربوط به وظیفه حفاظت و ترمیم مفاصل می باشد. در واقع، در جایگزینی مایع سینوویال بین فضاهای مفصلی همکاری می کند، به طوری که در محافظت از وظیفه غضروف، که به عنوان ضربه گیر عمل می کند، کمک می کند و آسیب ضربه مفصل و همچنین اصطکاک بین انتهای مفصل را کاهش می دهد. استخوان های مختلف

 

کلاژن هیدرولیز شده اسیدهای آمینه ای را فراهم می کند که در رشد عضلات نقش دارند. از نظر حفظ توده عضلانی، تامین این اسیدهای آمینه و همچنین جذب آسان آنها به حفظ تعادل مثبت نیتروژن کمک می کند. همانطور که در مورد ژلاتین دیده می شود، عناصری مانند گلیسین باعث می شود که مزایای خود را نشان دهند، مانند: افزایش انرژی، کمک به بهبود هضم، حمایت ساختاری از بافت ها، کمک به حذف سموم یا تنظیم برخی عملکردهای سلولی.

 

با توجه به اینکه بیش از یک سوم بدن ما از ساختارهای کلاژنی تشکیل شده است، برای مقابله با آسیب های ناشی از گذشت زمان و افزایش سلامت بخش های مختلف بدنمان: پوست، مو، کار بسیار مفیدی خواهد بود. ناخن ماهیچه ها، غضروف ها، تاندون ها، رباط ها و …

 

کلاژن هیدرولیز شده و ژلاتین چه تفاوت هایی دارند؟

اگرچه هر دو ماده از نظر آمینو اسیدها و همچنین بیشتر فواید ترکیب عملاً یکسانی دارند، تفاوت های خاصی وجود دارد:

 

ژلاتین فقط در آب داغ حل می شود

هنگامی که با آب مخلوط می شود یک ژل چسبناک تشکیل می دهد

هضم ژلاتین راحت تر است

و در مورد مزایایی که هر دو به اشتراک می گذارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

سلامت پوست

رشد و حفظ توده عضلانی

تقویت بافت های همبند: تاندون ها، رباط ها، غضروف ها و …

به درد مفاصل کمک می کند

سلامت سیستم استخوانی

دوز موثر کلاژن

دوز موثر پودر کلاژن حدود 10 گرم در روز است تا به مزایای سلامت پوست و محافظت از مفاصل کمک کند، می توان آن را با یا بدون غذا مصرف کرد.

 

در مورد دوز دریافتی از نوع کلاژن غیر طبیعی، حدود 40 میلی گرم در روز است، به عنوان درمان درد مفاصل و شرایطی مانند آرتروز.

 

چرا با افزایش سن کلاژن را از دست می دهیم؟

یکی از مهمترین علائم با افزایش سن، از دست دادن کلاژن است.

 

کلاژن و پیریاین در چیزی که "پیری" نامیده می شود یافت می شود و شامل همه این علائم است که نشان می دهد ما در حال پیر شدن هستیم.

به طور خاص، علائمی که بر تولید کم کلاژن با افزایش سن تأثیر می‌گذارند، به ظاهر جوان‌تر و زوال احتمالی سیستم استخوانی اشاره دارد که به طور قابل توجهی مفاصل و مهم‌تر از همه غضروف را درگیر می‌کند.

 

ظاهر شدن چین و چروک، از دست دادن سفتی و کشسانی، شلی یا نیاز به زمان بیشتر برای بهبودی از علائم پیری پوست است. کلاژن می تواند به کاهش یا کند کردن شروع این علائم کمک کند.

 

کلاژن در معرض مصرف است: در طول زمان به آرامی تجزیه می شود. سلول های پوستی به نام فیبروبلاست قادر به تولید کلاژن هستند. در صورت لزوم، فیبروبلاست ها فیبرهای کلاژن شکسته را با فیبرهای جدید جایگزین می کنند.

 

متأسفانه، با افزایش سن، توانایی پوست برای جایگزینی کلاژن آسیب دیده کاهش می یابد و انواع بی نظمی ها در شبکه کلاژن ایجاد می شود.

 

این روند در نهایت منجر به چین و چروک می شود. بنابراین، تمرکز یکپارچه بر پیشگیری و رفع چین و چروک شامل کاهش تخریب کلاژن و افزایش تولید آن است. اما، چرا این اتفاق می افتد؟ در ادامه دلایل را توضیح خواهیم داد.

 

 این موارد کلاژن را از بین میبرند

رادیکال های آزاد : اینها موادی هستند که باعث آسیب در سطح سلولی می شوند و علائم پیری را تسریع می کنند. ما به طور مداوم در معرض این موارد هستیم: محیط های آلوده، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید یا همچنین تولید شده توسط نور مصنوعی. به عنوان مثال، تنباکو یک عامل تشدید کننده است، زیرا حاوی مواد شیمیایی خاصی است که بر گروه آنزیم های دخیل در سنتز کلاژن تأثیر می گذارد. همه این عوامل باعث زوال تدریجی پوست ما می‌شوند و باعث می‌شوند بدن بیشتر از آنچه که می‌تواند عرضه کند کلاژن تولید کند.

کاهش تولید طبیعی : هم کلاژن و هم الاستین. آنها نشانه‌های واضحی هستند که نشان می‌دهند بدن ما همان توانایی‌هایی را که در دوران جوانی ما داشتیم ندارد. در این مرحله پیشرفته تولید کلاژن کمتر از تخریب آن است و به همین دلیل به تدریج شاهد کاهش غلظت آن خواهیم بود. زن این کمبود تولید را تا حد زیادی مقصر مقدار کم استروژن می داند.

بیماری‌ها : کاهش تولید کلاژن می‌تواند منشأ آن در پاتولوژی یا عفونت باشد. اینها بر جذب صحیح مواد مغذی ضروری برای تشکیل صحیح ساختار پروتئین تأثیر می گذارند.

کمبودهای تغذیه ای : رژیم غذایی فاقد ویتامین ها و مواد معدنی ضروری منجر به انسداد مقادیر کافی کلاژن می شود. ویتامین C یکی از مهم ترین ها در این فرآیند است.

علائم کمبود کلاژن

اصلی ترین دلایل آن عبارتند از:

 

ریزش مو

شکنندگی ناخن

بدتر شدن ظاهر پوست: شروع چین و چروک، از دست دادن استحکام و قابلیت ارتجاعی. شلی، به زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارد، کبودی راحت تر.

عضلات: تشنج های صرع، گرفتگی های احتمالی، ریکاوری بدتر عضله در مواجهه با تلاش فیزیکی.

درد مفاصل: در اثر تخریب غضروف ایجاد می شود

دندان: درد و از دست دادن قدرت برای چسبیدن به لثه

عروق خونی: از دست دادن خاصیت ارتجاعی، باعث بدتر شدن گردش خون، ایجاد درد قفسه سینه، خشکی چشم، سردرد، بثورات پوستی، مشکلات تنفسی و …

چگونه تولید کلاژن را تحریک کنیم؟

استراتژی هایی برای بهبود تولید طبیعی کلاژن وجود دارد. در این میان عمدتاً مصرف غذاهایی افزایش می‌یابد که مستقیماً کلاژن را به ما می‌رسانند، یا آن‌هایی که ریزمغذی‌هایی را برای تقویت سیستم ما با توجه به سنتز کلاژن فراهم می‌کنند.

 

شاید برای شما جالب باشد:

با شل شدن پوست و افتادگی پوست چه کنیم؟

 

در مورد اول، هر گوشتی با منشاء حیوانی می تواند کلاژن ما را تامین کند. با این حال، معمولاً بیشترین غلظت در قسمت هایی است که عموماً مصرف نمی شوند: پوست، زبان، پینه، «تروتر خوک»... آبگوشت را می توان با استخوان و همچنین با استخوان ماهی تهیه کرد.

 

از جمله غذاهایی که بیشترین حضور ویتامین ها و مواد معدنی را برای تحریک تولید طبیعی کلاژن دارند، مواردی هستند که در آنها دوزهای عالی از موارد زیر را خواهیم یافت:

 

ویتامین A : مانند هویج، هلو…

ویتامین C : به ویژه در مرکبات، اگرچه در سبزیجات با برگ سبز تیره مانند اسفناج یا کلم پیچ نیز یافت می شود.

لیکوپن : گوجه‌فرنگی، فلفل... یعنی سبزیجات قرمز

آنتوسیانیدین ها : زغال اخته، تمشک، توت فرنگی، انواع توت ها…

عناصر کمیاب : مانند مس و گوگرد که عمدتاً در میوه های خشک یا حبوبات یافت می شوند.

منابع اسیدهای آمینه لیزین و پرولین که هر دو در تشکیل کلاژن نقش دارند را می توان در منابع کامل پروتئین، یعنی منابع حیوانی مانند گوشت، محصولات لبنی یا تخم مرغ یافت.

 

کلاژن برای چه کسانی توصیه می شود؟

مکمل های کلاژن زمانی توصیه می شود که از آستانه 25 تا 30 سالگی عبور کنیم، در این مرحله تخمین زده می شود که تولید کلاژن هر سال 1-1.5٪ کاهش می یابد. تخمین زده می شود که از سن 60 سالگی، بیش از نیمی از ذخایر کلاژن تخلیه می شود (شاخص تولید در مقابل شاخص سنتز منفی است).

 

بحث دیگر تجمع قرار گرفتن در معرض خورشید و همچنین محیط های سمی است که تولید رادیکال های آزاد را افزایش می دهد. این جنبه در خصوصیات پوست مانند سفتی، کشسانی و نرمی و عدم خراشیدگی پوست در اثر عمل این عوامل که پیری زودرس را تسریع می کنند، اهمیت زیادی دارد.

 

ورزشکاران و ورزشکاران دلایلی برای گنجاندن کلاژن در رژیم غذایی خود دارند. آنها در اثر ضربه ها و حرکات مداوم دچار ساییدگی مفصلی می شوند که باعث پارگی فیبریل نیز می شود. به این ترتیب با توجه به پیشگیری و محافظت از مفاصل و همچنین کاهش مرحله بهبودی بین جلسات، استفاده از کلاژن عامل مثبتی است.

 

جامعه متشکل از افراد در سنین بالا، و به ویژه کسانی که از بیماری های مرتبط با استخوان رنج می برند، مانند استئوآرتریت، آرتریت و حمایت از حفظ تراکم استخوان، که منجر به تقویت استخوان ها و قرار گرفتن استخوان ها در معرض پایین تر است. خطر شکستگی در هر صورت، کاهش درد و التهاب هدف است.

 

شاید برای شما جالب باشد:

درمان لک های روی پوست



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()