مزایای استفاده از ضد آفتاب چیست؟
نوشته شده توسط : آریا

مزایای استفاده از ضد آفتاب چیست؟

پوست بزرگترین عضو بدن است و به طور مداوم برای محافظت از سلامت ما کار می کند. هنگامی که از ضد آفتاب استفاده می کنید، پوست خود را سالم، طبیعی و زیبا نگه می دارید. کرم های ضد آفتاب به محافظت از پوست در برابر آسیب های طولانی مدت مانند چین و چروک یا آفتاب سوختگی کمک می کنند و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهند.

 

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کرد؟

وقتی خورشید بیرون می‌آید، همه می‌خواهند بیرون بروند و خوش بگذرانند. استفاده از محافظ در برابر آفتاب به این معنی است که می توانید با دانستن اینکه پوست شما در دستان خوبی است، این کار را انجام دهید.

زیرا؟ زیرا استفاده از کرم ضد آفتاب مراقبت از خود و محافظت از خود است. محافظ ها حاوی فیلترهایی هستند که اشعه های UVA و UVB را مسدود کرده و از پوست در برابر تحریک، قرمزی و آلرژی محافظت می کنند. شما می توانید بین انواع مختلف یکی را انتخاب کنید.

بدون محافظت در برابر آفتاب، اشعه UVB می تواند به عمق پوست نفوذ کند و باعث آفتاب سوختگی شود. هنگامی که هیچ مانع محافظتی مانند ضد آفتاب در برابر آنها وجود نداشته باشد، اشعه UVA می تواند مسئول علائم قابل مشاهده پیری پوست باشد.

 

 

 

کرم ضد آفتاب چه فوایدی دارد؟

در تابستان همه ما می خواهیم یک برنزه یکنواخت و طبیعی را به نمایش بگذاریم. اما قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون محافظت از آفتاب برای رسیدن به این امر بسیار خطرناک است، به همین دلیل است که باید همیشه هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب از محافظ، ضد آفتاب یا ضد آفتاب استفاده کنید و در نتیجه از مزایای آن بهره ببرید.

 

1. پیری پوست را به تاخیر می اندازد

 

نور خورشید مسئول بسیاری از علائم پیری زودرس پوست است. روی صورت جایی است که این علائم بیشتر دیده می شود. به همین دلیل است که ما همیشه استفاده از ضدآفتاب صورت و بدن را توصیه می کنیم، زیرا پوست صورت ظریف تر و ظریف تر از پوست بدن است و به همین دلیل استفاده از ضد آفتابی که مخصوص آن طراحی شده است ایده آل است.

 

2. از پیدایش لکه ها جلوگیری می کند

 

قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون محافظت صحیح می تواند لکه هایی روی پوست شما ایجاد کند. کرم های ضد آفتاب از پروتئین های پوستی مانند کراتین، الاستین و کلاژن محافظت می کنند که برای حفظ سلامت و صاف نگه داشتن پوست ضروری هستند. در حالی که کرم های ضد آفتاب اثر نور خورشید را بر روی انواع پوست دفع می کنند.

 

3. برنزه شدن را طولانی می کند

 

استفاده از کرم ضد آفتاب باعث دوام بیشتر برنزه شدن شما می شود زیرا آفتاب پوست شما را نمی سوزاند، اما به تدریج آن را برنزه می کند. برای حفظ برنزه شدن، می توانید از کرم های ضد آفتاب حاوی عصاره های طبیعی در فرمول خود استفاده کنید که به تولید ملانین خود پوست کمک می کند و در نتیجه فرآیند برنزه شدن طبیعی را بدون نیاز به محصولات دیگر تحریک می کند.

 

4. پوست را آبرسانی می کنند

 

کرم های ضد آفتاب نه تنها توانایی محافظت از پوست را دارند، بلکه آن را آبرسانی می کنند و آن را زیباتر و درخشان تر نشان می دهند. پوست هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب تمایل به خشک شدن و کم آبی دارد، به همین دلیل است که ما کرم های ضد آفتابی را توصیه می کنیم که لایه ای ایجاد می کنند که از پوست در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند و در عین حال آن را برای مدت طولانی تری هیدراته نگه می دارد.

 

5. از اشعه های مضر UVA/UVB محافظت می کند

 

اشعه UVA به عمیق ترین لایه های پوست نفوذ می کند. اینها تولید رادیکال های آزاد را تحریک می کنند که باعث استرس اکسیداتیو می شوند و می توانند منجر به آسیب سلولی شوند. اشعه UVA معمولاً با پیری زودرس پوست (پیری زودرس پوست ناشی از نور خورشید) مرتبط است. اشعه UVB نیز می تواند باعث آلرژی شود، اما به میزان کمتر.

اشعه‌های UVB انرژی را به سلول‌های ما می‌رسانند تا ویتامین D تولید کنند و تولید ملانین را تحریک کنند که مسئول برنزه شدن است. آنها به سرعت اشعه های UVA حرکت نمی کنند و فقط به سطحی ترین لایه های پوست نفوذ می کنند. اما آسیب های فوری مانند سوختگی های پوستی ناشی از نور خورشید ایجاد می کنند. اشعه UVB مستقیماً به DNA جذب می شود که می تواند منجر به آسیب های پوستی مانند سرطان پوست شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب به محافظت از پوست خود و خانواده تان کمک می کند، بنابراین فراموش نکنید که از کرمی که با توجه به نوع پوست خود نشان داده شده است استفاده کنید تا از هر لحظه لذت ببرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

چگونه و چه زمانی از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟: از مشکلات پوستی خود جلوگیری کنید

آسیبی که پرتوهای خورشید می تواند به پوست ما وارد کند، چیزی نیست که بتوان آن را ساده گرفت. عواقب آن می تواند از ناراحتی خفیف تا صدمات بسیار جدی باشد. آیا می دانید چگونه از ضد آفتاب استفاده کنید؟ در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد این محصولات بدانید.

 

چگونه و چه زمانی از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟: از مشکلات پوستی خود جلوگیری کنید

 

بر کسی پوشیده نیست که ضد آفتاب ها محصولات شیمیایی هستند که هدف آنها محافظت از ما در برابر اشعه ماوراء بنفش است. اقدامات دیگری مانند اجتناب از اریتم خورشیدی (قرمزی پوست)، پیری نوری (تخریب پیشرونده پوست در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید) و حتی پیشگیری از برخی انواع سرطان پوست از این امر ناشی می شود.

 

علاوه بر این، ضد آفتاب به ما کمک می کند تا از کاهش دفاع جلوگیری کنیم، زیرا "خورشید یک سرکوب کننده قوی سیستم ایمنی پوست است، بنابراین، ظهور عفونت های ویروسی را تسهیل می کند . همه می دانند که اگر فرد زیاد در معرض نور خورشید باشد، ممکن است تبخال داشته باشد. دکتر ایرنه آرایا، متخصص پوست در بیمارستان کلینیکو دانشگاه شیلی، توضیح می‌دهد، برای مثال، اگر از محافظ آفتاب برای لب‌های خود یا به طور کلی روی پوست خود استفاده نکرده‌اید .

 

با این حال، داشتن چنین تصور کلی از ضد آفتاب ها کافی نیست، زیرا بسیاری از اوقات ما از آنها به درستی استفاده نمی کنیم. به همین دلیل است که ما به شما می گوییم آنچه باید در مورد محبوب ترین محصول تابستانی بدانید:

 

اشکال مختلف حفاظت: مسدود کننده ها تفاوت هایی با یکدیگر دارند. دو نوع فیلتر وجود دارد: فیزیکی و شیمیایی. اولی مدت طولانی تری روی سطح پوست باقی می ماند (به آن ظاهری سفید رنگ می دهد) و باعث برگشت تابش خورشید می شود و در نتیجه از نفوذ آن جلوگیری می کند. از طرف دیگر، فیلترهای شیمیایی اشعه را جذب می کنند و از نفوذ آن به عمق پوست جلوگیری می کنند. آنها بیشتر "آرایشی" هستند زیرا رنگ مرواریدی را از پوست خارج نمی کنند.

 

برای هر فرد: به طور کلی توصیه می شود کودک بین شش تا نه ماهگی از محافظ استفاده کند. دکتر آرایا می گوید: «کودک به یک نوع فیزیکی ضد آفتاب نیاز دارد که به راحتی جذب نشود. سمی باشد."

 

برای بزرگسالان، مهم است که نوع پوست و فعالیت هایی که انجام می دهید در حالی که نیاز به محافظت از نور دارید، در نظر بگیرید. برای پوست های چرب، بهترین ضد آفتاب ژل یا اسپری است، زیرا کرم های معمولی (از نوع "فیزیکی") کمدوژن هستند، یعنی باعث ایجاد آکنه می شوند.

 

به همین ترتیب، خط‌هایی از ضد آفتاب‌های «ورزشی» وجود دارد که برای ورزشکارانی طراحی شده‌اند که به دلیل فعالیت و تعریق، به ضد آفتابی نیاز دارند که به خوبی جذب موضعی شود و به نواحی حساس مانند چشم‌ها نرسد یا پخش نشود. برای انتخاب خوب، باید به برچسب هر محصول نگاه کنید، جایی که ویژگی های آن مشخص شده است.

 

در تمام طول روز: زمستان یا تابستان، پاییز یا بهار، متخصص پوست توصیه می‌کند هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا تابش بدون توجه به وجود نور خورشید ادامه دارد. هنگام پخش، توزیع محصول نه تنها باید همگن باشد، بلکه باید ثابت باشد زیرا از بین می رود.

 

هنجار بین المللی می گوید که ایده آل این است که کرم ضد آفتاب را هر دو یا سه ساعت یک بار استفاده کنید. این بدیهی است که به جایی که هستید بستگی دارد. اگر در داخل خانه هستید و در مطب کار می کنید، بدیهی است که این کار ضروری نیست، یا اگر شما در یک استخر هستید و هر پنج دقیقه در آب می روید، باید هر پنج دقیقه یک بار استفاده کنید زیرا مسدود کننده از بین رفته است. این قانون هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان یکسان است.

 

فاکتور چقدر اهمیت دارد؟: فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) نشان دهنده اثربخشی یک ضد آفتاب در جلوگیری از سوختگی ناشی از اشعه UVB است. استاندارد بین المللی بیان می کند که فاکتور بالای 30 کافی است، اگرچه قبلاً فاکتور 15 بسیار مورد استفاده قرار می گرفت، اما به دلیل مقدار کمی ضد آفتابی که مردم استفاده می کنند، این توصیه تغییر کرد، بنابراین این فاکتور افزایش یافت.

 

متخصصین پوست در مورد این افزایش دوز محافظتی توضیح می دهند که "ایده آل این است که به ازای هر سانتی متر مربع [پوست] 2 میلی گرم ضد آفتاب بزنید. هیچ کس این کار را نمی کند. ما در مورد سیستم قاشق چای خوری صحبت می کنیم. یک قاشق چای خوری برای صورت و گردن. یک قاشق چای خوری برای هر پا، پس در یک بزرگسال شما روزانه حدود 35 یا 40 گرم مصرف می کنید. ما در مورد نصف لوله ضد آفتاب در هر استفاده صحبت می کنیم. چه کسی این کار را انجام می دهد؟ هیچ کس."

 

در شیلی، مؤسسه بهداشت عمومی فاکتور "50 +" را به عنوان حد تعیین کرد ، به این معنی که فاکتورهای 60، 70 یا بیشتر در بازار موجود نیستند.

 

دلیل این امر این است که «در واقع بین ضریب 50 یا 100 عملاً بین 3 تا 5 درصد افزایش حفاظت وجود دارد که از نظر جهانی قابل توجه نیست. بنابراین یک فرد کسی که فاکتور 50 را می گیرد خوب است و به فاکتور بالاتر نیاز ندارد."

 

در مورد بیماری ها: کرم ضد آفتاب به جلوگیری از پیری نور ، برخی از انواع سرطان پوست، فعال شدن مجدد ویروسی، شرایط کمتر شایع مانند فوران پلی مورفاسولار یا کهیرهای خورشیدی، برخی فتودرماتوزها (بیماری های تشدید شده توسط خورشید) مانند روزاسه، لوپوس و فعال شدن پاتولوژی های ژنتیکی کمک می کند. مانند گزرودرم پیگمنتوزا.

 

برخی از داروهای مصرف شده توسط بیماران می تواند باعث افزایش حساسیت پوست به نور شود. این مورد تداخل با دیورتیک ها یا داروهای دیابتی است.

 

"خیلی مهم است که همکاران به بیماران هشدار دهند. اگر به فردی هیدروکلروتیازید (ادرار آور) می دهم، به او بگویید "سلام، اگر می خواهید بیرون بروید، لباس محافظ بپوشید وگرنه می سوزید." ایراد از دارو نیست، اما این یک واکنش شیمیایی به دلیل تأثیر هر دو چیز است.»

 

زمان آن است که خود را در معرض دید قرار دهید: این مهم است که واضح باشد که دمای محیط و تابش خورشید همیشه دست به دست هم نمی دهند. اگر در یک زمان معین دمای 33 درجه سانتیگراد داشته باشیم، لزوماً زمانی با بیشترین تابش نخواهد بود.

 

"ظهر خورشیدی" وجود دارد، لحظه ای که در آن مستقیم ترین برخورد تابش فرابنفش، عمود بر زمین رخ می دهد. به طور کلی ساعت نزدیک به 12 ظهر است، اما همیشه منطبق نیست. بنابراین، مهم است که شاخص های تشعشعات توسط اداره هواشناسی را مشاهده کنید.

 

بیشتر  تشعشعات، از  بین ساعت 4:00 بعد از ظهر تا 5:00 بعد از ظهر رخ می دهد. پس مراقب باشید که ما در بعد از ظهر پرتوهای زیادی دریافت می کنیم، نه لزوما در ساعت 12."

 

موارد دیگر وجود دارد: تأکید بر این نکته مهم است که محافظت در برابر آفتاب مترادف با کرم ها نیست. استفاده از ضد آفتاب کمک می کند، اما ضروری نیست. نکته مهم این است که فرهنگ محافظت از نور داشته باشید، چه همیشه به دنبال سایه باشید، چه در ساعات اوج تابش در معرض نور خورشید قرار نگیرید و به مکان هایی مانند سولاریوم نروید، چه تسلیم شدن به مفهوم برنزه شدن زیبایی شناختی.

 

در چندین کشور لباس های خاصی وجود دارد که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان محافظت می کند. در استرالیا به گفته دکتر آرایا به دلیل تاکیدی که بر این نوع لباس شده است، تعداد سرطان های پوست به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. به دست آوردن آن هزینه های خود را دارد، بنابراین او پوشیدن لباس های آستین بلند را به عنوان جایگزین توصیه می کند. هنگام حمام کردن، می توان آن را جدا کرد، اما زمانی که از دریا یا استخر خارج شد، ایده آل این است که دوباره بدن را بپوشانید تا از آسیب بیشتر خورشید جلوگیری شود.

مرتبط:

چرا از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟


فیلتر معدنی، معدنی یا فیزیکی چیست؟





:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: